spö till djupgående shadow rap - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spö till djupgående shadow rap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • spö till djupgående shadow rap

    Fiskar mycket med Rapala shadow rap och shadow rap shad,har i dagsläget en multirulle Prorex TW 100 sv,tillsammans med ett westin crank -T spö,som lina använder jag sufix 832.Dom grundgående shadow modellerna fungerar utmärkt med den här utrustningen.Dom djupgående känner jag att jag kanske skulle ha ett aningen kraftigare spö,för att få till gången optimalt..Kan nämna att jag jerkar,twitchar shadow modellerna.jag har tIttat på Shimano zodias ML 5-15g 2 del,shimano bass one XT 5-14 g,vad tror ni om dessa båda till mitt fiske

  • #2
    Testa att sätta på en flourcarbon eller en nylonlina typ surfix advance, så brukar det funka bättre.flätlina har lite större flytkraft.
    Testa så slipper du köpa ett nytt spö.

    Kommentera


    • #3
      Jag gillar att oversiza något till mitt borrefiske och i synnerhet till wobbler/jerkfiske. Kika in t ex mojo yak 7 fot eller 7.6 fot från st croix. Har ryggrad så det räcker och blir över men väger nada. Finns t ex på söder. Går du upp i prisklass en eller två tusen lappar rekommenderar jag st croix legend tournament bass plastic alternativt legend X 7.1 fot. Där snackar vi superspön!

      Kommentera


      • #4
        jag kör expride 166M 7-21g, funkar kanon till shadow raps tillsammans med sufix advance, om du ska köra flätlina så blir nog zodias 5-15g toppen

        Kommentera


        • #5
          Byta lina är det billigaste tipset om det kan funka men jag tror Crank är för mjukt/djupt i aktionen för jerk/twitchwobblers. Spanat på ett Zodias 1610ML2 en tid bla efter att jag läste nedan men 2-delat (som jag vill ha) innebär import så jag köpte ett Berkley Air C 662ML 5-20g så länge, det funkar bra... (finns även som M, 10-30g)
          Click image for larger version  Name:	Screenshot_20190607-192344_Chrome.jpg Views:	1 Size:	617,9 KB ID:	2509856

          Monkey har en poäng, mitt ML spö nedan klarar av detta bete utan problem enligt mig men en fet 11:a typ STORM ARASHI RATTLING MINNOW deep väger 19g och har mycket mera kropp och skedyta... så där kanske hellre M än ML...

          Denna högg strax efter 22.00 ikväll på en twitchad Rapala...

          Click image for larger version

Name:	20190607_221103.jpg
Views:	466
Size:	1,84 MB
ID:	2509858
          Senast ändrad av anteman; 2019-06-08, 00:03.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Byta lina är det billigaste tipset om det kan funka men jag tror Crank är för mjukt/djupt i aktionen för jerk/twitchwobblers. Spanat på ett Zodias 1610ML2 en tid bla efter att jag läste nedan men 2-delat (som jag vill ha) innebär import så jag köpte ett Berkley Air C 662ML så länge, det funkar...
            Skönt att det inte bara är jag som gillar Shimanos 1610m spön till små ryck wobblers =)

            Jag hade satsat på ett lättare spö typ Zodias 5-15 om du inte tänker testa lite andra jerkbaits än shadowrap då många tillverkares beten är lite köttigare och tyngre trots att de befinner sig i 100-120mm spannet i sådana fall hade jag som skaffa ett Zodias/Expride/Poison 6'10 M spö.

            7fot ish medium spöna är mångsidiga så de passar till mycket mer än jerkbaits man skulle kunna säga att dem inte är mästare på något men bra till mycket.

            /Apan
            Senast ändrad av Monkey; 2019-06-07, 19:10.

            Kommentera


            • #7
              Tack för alla svar!!,lutar nog åt ett zodias 5-15

              Kommentera


              • #8
                Blev ett Zodias 5-15 från Angel Domäne ,var ute på en borre tur igår och testade spöet,kan bara konstatera att det är ett perfekt spö till mitt fiske med djupgående shadow rap.Blev några stycken borrar kring kilostrecket och spöet hanterade även drillningen perfekt,lagom förlåtande mot borrens rusningar.
                Shimano Zodias Cast 6'6'' ML: Vorteile: Shimano Zodias Spinning/Casting Extrem geringes Eigengewicht Sehr schnelle Spitzenaktion Hochwertige Ringeinlagen ...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                17 svar
                3 138 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg harlequine  
                Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                40 svar
                3 209 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                1 668 svar
                361 389 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg HA-Lures  
                Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                50 svar
                12 023 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo
                 
                Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                680 svar
                57 391 visningar
                4 gillar
                Senaste inlägg DuffelDad  
                Arbetar...
                X