Abborre i Stockholms stad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre i Stockholms stad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abborre i Stockholms stad

    Första gången jag postar här så hoppas att jag gör rätt. Många som skriver om dålig aktivitet på forumet så jag gör ett försök att vara aktiv istället för att bara läsa trådar.

    Jag ska flytta in till stan i sommar och för att kunna fiska mer funderar jag på att försöka mig på abborrefiske inne i stan. Mer specifikt runt Kungsholmen fram för allt. Kanalen mellan Centralen och Kungsholmen ser trevlig ut.

    Tror ni att det är något som är värt att prova? Någon här lär ha erfarenhet och redan provat det jag tänker.

  • #2
    Klokt tänkt Svenglund! Hittar man inte svar i befintliga trådar är det bara att joina gemenskapen och börja skriva.

    Jag har aldrig fiskat från land på Kungsholmen men tankarna har slagit mig många gånger när jag strosat runt där. Jag har bara fiskat från båt en gång med Matte77 som kapten på skutan och jag kammade då noll... men det säger nog mer om mig än om Mälaren :-)

    Helt utan att veta så tror jag absolut att det kan vara mödan värd att fiska sig runt strandkanten på Kungsholmen där man kommer åt.

    Kolla djupkartorna på http://www.genesismaps.com/socialmap så kanske du kan finna nån kant som ser het ut.

    Kommentera


    • #3
      Det finns massor av abborre, gös och gädda vattnet runt Stockholm city. Du menar karlbergskanalen, ulvsundasjön, riddarfjärden där finns det många ställen att fiska från land bara kolla in eniro/sjökort/kartor. Vet att det finns gammla trådar om bra platser runt stan och med fångstraporter.. Sökfunktionen här är kass nuförtiden men de går att hitta via google. Annars skicka ett pm till mig så ska du få bra tips på platser.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Klokt tänkt Svenglund! Hittar man inte svar i befintliga trådar är det bara att joina gemenskapen och börja skriva.

        Jag har aldrig fiskat från land på Kungsholmen men tankarna har slagit mig många gånger när jag strosat runt där. Jag har bara fiskat från båt en gång med Matte77 som kapten på skutan och jag kammade då noll... men det säger nog mer om mig än om Mälaren :-)

        Helt utan att veta så tror jag absolut att det kan vara mödan värd att fiska sig runt strandkanten på Kungsholmen där man kommer åt.

        Kolla djupkartorna på http://www.genesismaps.com/socialmap så kanske du kan finna nån kant som ser het ut.
        Ja det var nog bara skit bakom spöna den gången;-) Men Classe fick ju en 39cm och det finns betydligt större borrar där! Du får ta revanch snart i vår.. Brukar se mycket folk som fiskar från land och ibland verkar de dra mer fisk än vad jag gör ute på sjön;-)

        Kommentera


        • #5
          Ja, en repris måste vi ha på Borre i stan :-)
          En varm och solig dag, då är det drag på borren där inne. Jag vet inte vad alla ställe inne i Stan heter, men har fiskat massvis där, mest HÖ och lax men även borre och gös :-) Tror det finns grova borrar lite överallt i stan :-)
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

            Kolla djupkartorna på http://www.genesismaps.com/socialmap så kanske du kan finna nån kant som ser het ut.
            Tack för tipset! Kollade in snabbt och det verkar finnas många intressanta ställen att fiska.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            17 svar
            3 192 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg harlequine  
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 240 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 668 svar
            361 506 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HA-Lures  
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            52 svar
            12 415 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TiSo
            av TiSo
             
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            713 svar
            60 138 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg Robbe511  
            Arbetar...
            X