Ursprungligen postat av abe
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken lågprofilrulle till prickskytte?
Collapse
X
-
Det är väl den funktionen de flesta kallar för knarr? När lina dras ut så låter den.Ursprungligen postat av abe Visa inläggvad menas med detta på revo rullen:
Line alarm clicks when line is pulled
Jänkarna kallar det även för bait clicker.
Klickande slirbroms är ju en funktion som inte har på/avstängning.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 1
Kommentera
-
Är det gamla Revo NaCl som diskuteras har den knarrfunktion, alltså en fjäderbelastad anordning i icke vevgavel vilken verkar mot en kuggkrans på spolen då lina löper ut. Justeraa av eller på med en knapp på gaveln.
Är det någon ny Revo som avses bör det istället vara en knarrande slirbroms. Det innebär i de flesta fall en fjäder samt en speciell bricka i slirbromsfunktionen som knarrar när bromsen slirar. Går inte att stänga av.
Den stora skillnaden mellan de tu är att knarrfunktionen låter även då rullen är frikopplad och lina löper ut, det gör inte knarrande slirbroms då den kräver just slirande broms.
- Gillar 2
Kommentera
-
jag läste detta på en svensk försäljningssida, knarr när fisken drar ut lina men ej vid kast,, men jag hittar inte vilken rulle eller sida nu.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggÄr det gamla Revo NaCl som diskuteras har den knarrfunktion, alltså en fjäderbelastad anordning i icke vevgavel vilken verkar mot en kuggkrans på spolen då lina löper ut. Justeraa av eller på med en knapp på gaveln.
Är det någon ny Revo som avses bör det istället vara en knarrande slirbroms. Det innebär i de flesta fall en fjäder samt en speciell bricka i slirbromsfunktionen som knarrar när bromsen slirar. Går inte att stänga av.
Den stora skillnaden mellan de tu är att knarrfunktionen låter även då rullen är frikopplad och lina löper ut, det gör inte knarrande slirbroms då den kräver just slirande broms.
men någon revo är jag 99% på att det var.
Kommentera
-
Hej Abe;Ursprungligen postat av abe Visa inläggÄntligen hittade jag rullen,, men den är nog rätt stor?
https://www.olssonsfiske.se/fiskemet...oncept-free-lh
Var det inte "prickskytte" du skulle ägna dig åt??
Något som därför passar dig bättre hittar du här..https://www.olssonsfiske.se/knivar-l...m-m-4x32-sikte ..
Old Firehand
Leif Engström
Kommentera
-
abe rullen du länkar till i Japan skulle kosta cirka 3400-3500 kronor att ta hem med alla avgifter. Tänk på att det är en BFS-modell med allt vad det innebär. Känner inte till just den modellen särskilt väl men ibland har BFS-rullarna klena lösningar då de är tänkta att fiska väldigt lätta beten.
Rullen du länkar till från Sverige är en jigging-rulle. Återigen utan att vara helt säker tror jag det är byggd på samma rullkropp som Revo Premier.
Kommentera
-
Tack, saltyn verkar kanon,, för mig är det endel av nöjet att hitta min rulle....Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggabe rullen du länkar till i Japan skulle kosta cirka 3400-3500 kronor att ta hem med alla avgifter. Tänk på att det är en BFS-modell med allt vad det innebär. Känner inte till just den modellen särskilt väl men ibland har BFS-rullarna klena lösningar då de är tänkta att fiska väldigt lätta beten.
Rullen du länkar till från Sverige är en jigging-rulle. Återigen utan att vara helt säker tror jag det är byggd på samma rullkropp som Revo Premier.
- Gillar 1
Kommentera
-
Om att Salty-rullen är unik...
”Detta medför att rusar fisken så ger rullen ljud ifrån sig, men inte när du kastar.”
Måste vara en av de märkligaste formuleringarna jag hört... vem vill ha en rulle som väsnas vid kast!? Gör andra rullar det? Absolut inte vid klickande slirbroms! Har man en rulle med knarr så kan man inte kasta med knarren på.
Vad vill ABU ha sagt?sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-04-29, 14:13 -
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 690 svar
370 530 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av TiSo
2026-05-19, 18:19
|
||
|
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
|
870 svar
77 689 visningar
6 gillar
|
Senaste inlägg
av Flex
2026-05-19, 14:48
|
||
|
Startad av Sajmen, 2021-08-28, 17:30
|
11 svar
820 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Zionnoiz
2025-08-03, 18:39
|
||
|
Startad av Serben_, 2025-04-26, 20:31
|
8 svar
775 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Serben_
2025-12-29, 13:44
|
||
|
Startad av Sadda, 2025-05-27, 19:00
|
36 svar
1 818 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
|
Kommentera