Vilken lågprofilrulle till prickskytte? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lågprofilrulle till prickskytte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
    Håller definitivt med holden , dels behövs inget exotiskt superspö, dessutom fungerar 6'6" eller till och med kortare fint för betes- och fiskkontroll nära båten.
    Det går alldeles utmärkt att kasta med spön av den längden också, särskilt vid båtfiske.
    Har haft otaliga spön från 5-6'6", rätt spö/rulle-kombination och dessa har kastat helt adekvat för mina behov.

    Svår kompromiss med ett spö som kastar 80 meter och samtidigt är smidigt nog för vertikalfiske intill båtkanten.
    Japp,, gösen vevas väl nästan bara rakt upp men en gädda kan väl bli lite fight?

    glasfiber funderar jag på,, torde väl vara trevligast på 5-9m lina, eller är dom grymt svåra att få ok mothugg med?

    Kommentera


    • #62
      I mina ögon lägger du väldigt mkt fokus på känslan vi drillningen... som om det andra vore en given sak och dessutom det primära vilket det kan vara men för mig är det primära att ens få hugg och fast fisk oavsett aktion! :-) typ. Även jag har ju kriterier...

      Basspön generellt är nog inte ett förstaval om man vill ha parabolisk aktion...

      Kommentera


      • #63
        Annars hittade jag en snygg combo,,, om man nu inte får nån fisk så kan man ju stå och le...
        https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...gxtreme-2.html
        https://mojoshop.se/legend-glass/146...-moderate.html
        om nu inte amba 3600 mörrum är mer retro

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
          Japp,, gösen vevas väl nästan bara rakt upp men en gädda kan väl bli lite fight?

          glasfiber funderar jag på,, torde väl vara trevligast på 5-9m lina, eller är dom grymt svåra att få ok mothugg med?
          Drilla fisk i all ära men man försöker ju fånga fisk betydligt mer än man faktiskt fångar fisk, åtminstone jag.

          Välj prylar efter teknik så du får bästa möjliga förutsättningar att få fiske.
          Skulle du gå på några rekommendationer liknande mina, alltså ett spö klassat typ -1.5oz och en lagom smidig lågprofilare, kan jag lova dig att både gös på några kilo och gäddor i samma storlek blir riktigt kul att drilla.
          Samtidigt klarar prylarna utan bekymmer fisk av sådan storlek de flesta av oss extremt sällan stöter på.

          Moderna glasspön är riktigt trevliga till klassiskt spinnfiske men för att styra vertikalbeten vid prickskytte gissar jag att det är bland det sämre man kan välja. Har aldrig testat den typen av spö till sådant fiske just av den anledningen.

          MGXtreme av andra generationen (fjärde generationens Revo) du länkar är en helt okej rulle. Tänk dock på att den är extremt lätt och utrustningen kan bli framtung, något åtminstone jag absolut inte kan leva med vid någon typ av jiggfiske.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          17 svar
          3 138 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg harlequine  
          Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
          40 svar
          3 209 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 668 svar
          361 387 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HA-Lures  
          Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
          50 svar
          12 023 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TiSo
          av TiSo
           
          Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
          680 svar
          57 383 visningar
          4 gillar
          Senaste inlägg DuffelDad  
          Arbetar...
          X