Ska beteslåset sitta i shallow skruven ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska beteslåset sitta i shallow skruven ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Är det något liknande du har?

    Se <https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/dragon-stinger-with-corkscrew-2-x-hooks.html?gclid=EAIaIQobChMIppyG-JDv7wIVWIfVCh2zGQD0EAQYASABEgLEKPD_BwE>

    Bland bilderna finns en beskrivning av hur det ska monteras, om det är en liknande modell du har.

    Kommentera


    • #12
      Länken...

      Här finns Dragon stinger with corkscrew 2 x Hooks till grymma priser

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
        Är det något liknande du har?

        Se <https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/dragon-stinger-with-corkscrew-2-x-hooks.html?gclid=EAIaIQobChMIppyG-JDv7wIVWIfVCh2zGQD0EAQYASABEgLEKPD_BwE>

        Bland bilderna finns en beskrivning av hur det ska monteras, om det är en liknande modell du har.
        Ja precis ! Tack så mycket.

        Kommentera


        • #14

          Kommentera


          • #15
            Så ser den ut. Det lär ju vara samma som den du visade.

            Kommentera


            • #16
              På den modellen har du en fjäderring närmast lekande, så det borde inte spela någon roll om du sätter beteslåset i fjäderringen eller direkt på shallow-skruvens ögla. Men jag sätter alltid beteslåset i skruvens ögla.

              Kommentera


              • #17
                Ja okej nu förstår jag hur den ska sättas. Tack alla för hjälpen !

                Kommentera


                • #18
                  Ja nu har du redan stingers med skruv, jag gillar annars Spros skruv med extra ögla SPRO Softbait Spiral Weight system och att den enkelt kan viktas om, tacklar ungefär så är:
                  Click image for larger version  Name:	Screenshot_20210408-192937_Chrome.jpg Views:	1 Size:	94,4 KB ID:	2575635

                  Amialas riggning i bilden ovan kanske funkar bra irl men det ser ut som stingern under belastning tvingas ned mot skruven och sliter i gummit? Fast nu ser jag i annan bild att skruvens ögla är sluten så den risken är nog låg.
                  Senast ändrad av anteman; 2021-04-08, 18:49.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Ja nu har du redan stingers med skruv, jag gillar annars Spros skruv med extra ögla SPRO Softbait Spiral Weight system och att den enkelt kan viktas om, tacklar ungefär så är:
                    Click image for larger version Name:	Screenshot_20210408-192937_Chrome.jpg Views:	1 Size:	94,4 KB ID:	2575635

                    Amialas riggning i bilden ovan kanske funkar bra irl men det ser ut som stingern under belastning tvingas ned mot skruven och sliter i gummit? Fast nu ser jag i annan bild att skruvens ögla är sluten så den risken är nog låg.

                    Jag gillar Storms variant, just för att kunna viktas om snabbt som du skriver.

                    Fjäderringen stannar mot skruvens ögla (se bild), har aldrig upplevt signifikant skada på gummit men nog ser det ut att vara möjligt med skav precis vid huvudet av gummit nertill; kanske inte ska skruva in shallowskruven så djupt


                    Kommentera


                    • #20
                      Förstod det, både Storm och Spros skruv kan viktas om och har en sluten ögla för stingern fast på olika ställen. Skitfiske!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 193 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      713 svar
                      60 249 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X