Rönningesjön, täby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rönningesjön, täby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rönningesjön, täby

    Någon som vet om rönningesjön i täby fortfarande e bra o fiska i
    tänkte mest efter gädda o abborre. Tycker att den känns väldigt urfiskad

  • #2
    Jag har testat denna sjö ett par gånger, några från land utan resultat, och en gång från vattnet förra året. Med kajak fick jag napp direkt, inget stort dock, någon smågädda till blev det senare under den turen.

    Jag har lite teorier om en ”stockholmssjö” som denna: då den ligger i stockholm är den väldigt välbesökt, både av fiskare, badare och diverse andra aktiviteter på vattnet och bredvid. Därmed vill jag tro att fisken blir rätt skygg under de dagar det är som mest livat. Dvs ska du fiska här, gör det under årstider då det är förhållandevis lite aktiviteter, såsom vår/höst. Annars satsa på vardagar. Det är mina högst amatörmässiga tips. Men det här är vad jag brukar utgå från när jag fiskar i Stockholm. Jag tycker sjöar i stockholm är rätt svårfiskade i allmänhet, kanske har det att göra med ovan nämnda omständigheter. Jag brukar också fiska i mindre tätbefolkade delar av Sverige, jag tycker att fisket är som natt och dag jämfört med stockholm. Kan ju ha att göra med mina skills också förvisso!

    Kommentera


    • #3
      Fisket i stockholm är inte lätt, varken i skärgård, mälaren eller sjöar. Högt fisketryck och även tjuvfiske med nät med mera förekommer. Och sen skarv och säl i både skärgården och numera mälaren. Men visst går det att få fisk ändå. Dock inte fiskat just rönningesjön på många år.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      17 svar
      3 209 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg harlequine  
      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
      40 svar
      3 241 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 668 svar
      361 538 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HA-Lures  
      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
      55 svar
      12 653 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
      715 svar
      60 715 visningar
      4 gillar
      Senaste inlägg Utter
      av Utter
       
      Arbetar...
      X