Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den stora tråden om finesse abborre
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Utter Visa inläggLetar åar och fiskar mynningar är nog säkrast nu
Fiskar du i skärgård? När skriver mynningar? Menar du även sjöar? Bor i Skåne, finns inte så många sjöar, även åar kan vara svårt att hitta.. Finns ju helgeå dom fiska mycket i när var yngre. Min mormor bodde precis vid helgeå, men nu bor i Bjuv,har inte körkort.. Finns även Lödde och Kävlinge å...
Finns inte så många sjöar i Skåne och har man inte körkort så blir ännu svårare..
Kommentera
-
Ja verkar vara ett rent hel..te att vara skåning! Skämt åsido så har ni, om inte en massa sjöar och åar så i vart fall Sveriges sannolikt bästa kustvatten för havsöring, torsk i Öresund och några åar som verkar ge bra abborrfiske. Hur är det berömda gäddfisket i Lödde å nu för tiden?
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
- 2 gillar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NappenBott Visa inläggÄntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?
jag har sämst ögonmått så vågar mig inte på nån chansning på mått.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NappenBott Visa inläggÄntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
Tja runt 7 hg kanske. Men vikt och längd är inte viktigast utan att du knäckte koden för dagen. Abborren kan med sitt lynniga sätt driva en till hispan så vinsten är att du lyckats lura de. Bra jobbat
- 1 gilla
Kommentera
-
- 1 gilla
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg
Med allra största sannolikhet fick en polare upp samma borre idag utifrån bilder att döma, på exakt samma plats och vid nästan exakt samma tid på dygnet. Han hade våg och den vägde 1,2 kg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av TobyHej
Hur brukar ni rigga denna typ av jigg , vet inte om kroken skall peka upp eller ner...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2023-07-19, 21:40 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511Fick hem lite nya jiggar som ska testas på bla jika imorgon, är det någon som har testat dom här fö...2 Foton
-
2023-07-15, 11:30 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav TorekrokSenaste 3 passen, 46-48-50cm...3 Foton
-
2023-07-06, 17:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Adiz, 2009-09-20, 21:38
|
19 svar
5 715 visningar
0 gillar