Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
      Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?
      Det brukar väl rekommenderas att man förvarar dem i påsen de kom i.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
        Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?
        Förvara dom helst inte i samma låda, orginalförpackningen är ett bra sett att förvara dom. Anledningen till det är att dom även kam reagera på vissa lådor.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inlägg

          Förvara dom helst inte i samma låda, orginalförpackningen är ett bra sett att förvara dom. Anledningen till det är att dom även kam reagera på vissa lådor.
          Okej...tack

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg

            Okej...tack
            Jag har mina tpr beten i vanlig planobox. Har inte haft några problem so far! Men jag garanterar inte att det funkar i alla lådor så för att vara riktigt säker, behåll de i sina påsar.

            Kommentera


            • Har en annan fråga, i vilka temperatur börjar Aborren bli stel och långsam? Det borde vara ca 10-14 grader där jag fiskar just nu , den senaste tiden har jag fått fisk på väldigt grunt vatten, ca 1-3 m. Och ofta vid båten eller om jag fiskar ifrån land så får jag dom oftast precis vid land..oftast då bara följer dom oftast bara efter utan att hugga, har provat att byta till andra drag , Crankbait, spinnare, Vibrationsbete, dropshot, jigg även lite Ned....Har inte provat Carolina och Texas än.. Men vad kan detta bero på?

              Kommentera


              • Hej alla fina fiskarkompisar.
                jag har ju precis köpt en daiwa alphas ct 70 och googlade runt lite på den och stötte då på att det finns BFS spole till den.
                Någon som har erfarenhet av den eller liknande.
                Har ju kastat ganska små drag redan ca 5g men vågar inte ta i så mkt i kastet. Kan en BFS spole underlätta för detta.

                Och om någon vet vilken modell av spole som passar och vart man kan köpa skulle denna info uppskattas mkt.

                Tack i förhand.

                Mvh Tommy

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
                  Hej alla fina fiskarkompisar.
                  jag har ju precis köpt en daiwa alphas ct 70 och googlade runt lite på den och stötte då på att det finns BFS spole till den.
                  Någon som har erfarenhet av den eller liknande.
                  Har ju kastat ganska små drag redan ca 5g men vågar inte ta i så mkt i kastet. Kan en BFS spole underlätta för detta.

                  Och om någon vet vilken modell av spole som passar och vart man kan köpa skulle denna info uppskattas mkt.

                  Tack i förhand.

                  Mvh Tommy
                  RoRo säljer en väldigt bra BFS-spole som passar Steez CT SV, Millionaire CT SV och Alphas CT SV. Den kastar riktigt bra med beten ner till 1,5 g.

                  Jag kastar ner till ca 3 g med originalspolen, men med vikter under 5 g kommer BFS-spolen kasta bättre. Till normal finesse och inte Bait Finesse-finesse kommer originalspolen funka utmärkt.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    RoRo säljer en väldigt bra BFS-spole som passar Steez CT SV, Millionaire CT SV och Alphas CT SV. Den kastar riktigt bra med beten ner till 1,5 g.

                    Jag kastar ner till ca 3 g med originalspolen, men med vikter under 5 g kommer BFS-spolen kasta bättre. Till normal finesse och inte Bait Finesse-finesse kommer originalspolen funka utmärkt.
                    Alright. Tackar för bra svar.
                    tror jag avvaktar just nu, men blir det några bom pass kommer jag troligtvis tänka om

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
                      Har en annan fråga, i vilka temperatur börjar Aborren bli stel och långsam? Det borde vara ca 10-14 grader där jag fiskar just nu , den senaste tiden har jag fått fisk på väldigt grunt vatten, ca 1-3 m. Och ofta vid båten eller om jag fiskar ifrån land så får jag dom oftast precis vid land..oftast då bara följer dom oftast bara efter utan att hugga, har provat att byta till andra drag , Crankbait, spinnare, Vibrationsbete, dropshot, jigg även lite Ned....Har inte provat Carolina och Texas än.. Men vad kan detta bero på?
                      Strax under nollan blir borren väldigt stel, den fryser ihop totalt... :-)
                      Skämt åsido så är det svårt att säga men ju kallare ju långsammare som utgångspunkt men variation är nyckeln.

                      I oktober-november så är lite djupare vatten det jag söker upp först men man bör variera sig även här. Att de inte högg kan ju bero på fler saker, nyätna och mätta men nyfikna, lågtryck, fel färg, storlek eller doft eller ngt annat. Ibland följer fisken betet en bit och nära båten så fiskar det allt högre, det "flyr" sas och borren slår till...
                      ​​​​​
                      Borren triggas av andra ätande borrar, så fort upp och ut med betet efter hugg kan hålla i gång dem.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 383 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X