Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
    Någon som kör med kanalgratis egna jiggar tror märket heter M-WAR..Har köpt Monkey Vibe 8cm och Monkey Fry, Dropshot jiggar..Har tänkt köpa lite nya jiggar, så kollar runt, som sla användas till tex Carolina, och texas. Även vanliga och Ned ...Har haft bra fiske med Pig Shad och Piglet men tycker att kvaliteten är rätt dålig, går sönder fort ..


    Edit
    En annan fråga om temperatur i vattnet ca märker ni att Abborrren blir väldigt inaktiv vinter närmar sig tyvärr, fiskar ni hela vinter,? det är ju inte säkert att det blir is om man bor i södra Sverige, så är det lönt att fiska när det är runt 0 grader i luften. Finns ju metoder man kan använda däran fiskar väldigt långsamt,
    Jag tycker väldigt illa om alla kanal gratis-produkter, det räcker med att man tittar på jiggarna så går de sönder. Gäller även de större.

    En fråga om neko: bör man köra mjuka, typ elaztech, beten? Jag köpte ett paket savage gear-maskar och de är stenhårda, känns som att det kan bli svårt att kroka om man kör dem wacky- eller nekoriggade.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg

      Jag tycker väldigt illa om alla kanal gratis-produkter, det räcker med att man tittar på jiggarna så går de sönder. Gäller även de större.

      En fråga om neko: bör man köra mjuka, typ elaztech, beten? Jag köpte ett paket savage gear-maskar och de är stenhårda, känns som att det kan bli svårt att kroka om man kör dem wacky- eller nekoriggade.
      Ja Monkey fry är klena men fiskar kanon , kör blå eller lila på vintern och kiwi eller motoroil på våren på dropshot
      dom är nog medvetna om det också när dom säljs i 16-pack

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg

        Jag tycker väldigt illa om alla kanal gratis-produkter, det räcker med att man tittar på jiggarna så går de sönder. Gäller även de större.

        En fråga om neko: bör man köra mjuka, typ elaztech, beten? Jag köpte ett paket savage gear-maskar och de är stenhårda, känns som att det kan bli svårt att kroka om man kör dem wacky- eller nekoriggade.
        Jag föredrar mjuka men inte flytande maskar. DUO Realis Wriggle Crawler 4,8" och 3,8" är mina favoriter.

        Kommentera


        • Jag kör senko, tycker dom har perfekt mjukhet/hållbarhet och bättre action i vattnet än dom flesta andra maskar jag använt.

          sen gillar jag imakatsu eel crawler 5,5” också väldigt mycket, men den kör jag mest på 3,5g Texas men vet flera som kör den wacky/neko. Kvalitén är kanon!

          Kommentera


          • Vika metoder tycker ni funkar bäst där det finns mycket sjögräs och vass .? Eller ska man satsa på djupare vatten? Har inte alltid tillgång till ekolod förstått att man ska leta efter dör det finns mycket betes fisk.


            Edit. Tänker om det ör lönt att fiska där det är 1-1,5 m djupt, mycket sjögräs och vass som har börjat dött... har haft okej fiske , som ligger rätt närma, typ 200 m längre ut , där det är ca 2-4 m men senaste tiden har fisket varit sämre .Så kanske ska prova längre in Men där är mycket växter
            Senast ändrad av neo333; 2022-11-02, 14:56.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
              Vika metoder tycker ni funkar bäst där det finns mycket sjögräs och vass .? Eller ska man satsa på djupare vatten? Har inte alltid tillgång till ekolod förstått att man ska leta efter dör det finns mycket betes fisk.


              Edit. Tänker om det ör lönt att fiska där det är 1-1,5 m djupt, mycket sjögräs och vass som har börjat dött... har haft okej fiske , som ligger rätt närma, typ 200 m längre ut , där det är ca 2-4 m men senaste tiden har fisket varit sämre .Så kanske ska prova längre in Men där är mycket växter
              ja kör mycket liknade strukturer med lätt texasriggad senko eller mask av din smak. Är fisken suspendad ovanför weed beedsen brukar dropshot vara ett prima alternativ.

              Kommentera


              • Jika-rig genom vass funkar utmärkt. Även free rig tycker jag är en relevant teknik. Men göm spetsen i gummit lite lätt.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                  Jika-rig genom vass funkar utmärkt. Även free rig tycker jag är en relevant teknik. Men göm spetsen i gummit lite lätt.

                  free rig såg grymt ut, och enkelt att fixa. Hur gördu med tyngden, sätter ett lekande längst upp på en tafs? Eller du binder på tafsendirektpå huvud linan?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg


                    free rig såg grymt ut, och enkelt att fixa. Hur gördu med tyngden, sätter ett lekande längst upp på en tafs? Eller du binder på tafsendirektpå huvud linan?
                    Jag knyter tafs direkt på huvudlinan, med hjälp av en albertoknut, men med två extra snurr igenom öglan på slutet.

                    Kommentera


                    • Någon som har provat Renzstein jiggar ?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 387 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 022 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 381 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X