Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jag har 9 st expride där två är odelade och jag känner faktisk inte någon skillnad. Nu har jag inte expride B spinning 3-10g men det kommer nog att vara ett bra köp.

    Kommentera


    • Vet inte om någon länkat till denna Inurig förut, onekligen annorlunda:

      https://youtu.be/iSSui-bhlQM

      Kommentera


      • Kan man använda sig av KULBLY såna man brukar ha när man metar Gädda tex finns i olika storlekar, till Carolina och Texas, tyvärr så fanns det bara 7-10 G Bullet Weight i butiken, dom andra var slut, ska beställa ifrån nätet men det kommer ta några dagar, såg att jag hade några kulbly i olika storlekar, dom glider ju också på linan precis som Bullet Weight, kanske inte blir samma ljud...





        Kommentera


        • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
          Kan man använda sig av KULBLY såna man brukar ha när man metar Gädda tex finns i olika storlekar, till Carolina och Texas, tyvärr så fanns det bara 7-10 G Bullet Weight i butiken, dom andra var slut, ska beställa ifrån nätet men det kommer ta några dagar, såg att jag hade några kulbly i olika storlekar, dom glider ju också på linan precis som Bullet Weight, kanske inte blir samma ljud...




          lär funka utmärkt, oftast kör man ju utan glaspärla ändå

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Torekrok Visa inlägg

            lär funka utmärkt, oftast kör man ju utan glaspärla ändå

            Vad sätter du nere vid kroken, vid texas? Ingen pärla eller något skydd

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg


              Vad sätter du nere vid kroken, vid texas? Ingen pärla eller något skydd
              Jag sätter personligen inget där, men vill man skydda knuten är en liten gummipärla ett alternativ.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg


                Vad sätter du nere vid kroken, vid texas? Ingen pärla eller något skydd
                rigga gummit så det precis täcker knuten. Kör glaspärla mest på sommaren när man vill va mindre finessig

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Vet inte om någon länkat till denna Inurig förut, onekligen annorlunda:

                  https://youtu.be/iSSui-bhlQM
                  Nog är den annorlunda alltid. Frågan är om det är värt besväret med limmandet, få rören att sitta på rätt sätt osv kontra en simpel wacky-riggning. Särskilt i vatten med gädda... Några nafs från ett par slemraketer och ens fina rigg kan i värsta fall vara isärplockad i molekyler...

                  Kommentera


                  • Jag har prövat Inu-rig och den drar faktiskt till sig rejält med uppmärksamhet. Inte helt lätt att kroka små abborrar på, men större abborre borde kunna få in hela riggen i munnen. Jag funderar på att göra ett litet inlägg om denna minst sagt speciella rigg, men hade behövt lite mer erfarenhet innan det är dags.

                    Kommentera


                    • Har tänkt att prova , att istället för för en dropshot vikt längst ner, sp kan man använda en vanlig Jigg med offset krok, eller Ned Jigg.. någon som tycker att det är effektivt? Eller är det bara onödigt? Ser ofta bilder på att någon håller i 2 Abborrar, förmodligen har fått dom samtidigt på någon form av rigg , enda jag vet är dropshot fast istället för vikt längst ner så kör med jigg

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      713 svar
                      60 279 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X