Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Så har jag också knutit mina riggar nu... Skönt att kunna byta till någonting annat lite snabbt.
    Precis, jag kan dock uppleva att ju lättare grejor, desto mer stör lekandena. Nu är mina lättaste "bullet"-vikter på tre eller fyra gram har jag för mig så inte makalöst lätt.
    Jag kör Darts minsta lekande vilka är riktigt små men om någon har tips på ännu mindre tar jag gärna emot tips! (Det bör vara i linje med trådens ämne hoppas jag.)

    Kommentera


    • Jag kör som lättast 17 gram och storlek 10 på darts lekande :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
        Har fråga om Carolina, om ni kör med flytande jiggar? Provade med en Z-man Minnowz 3'' och den var nästan uppe på ytan,,
        minska tafsen ? är väl vid spinnstopp den går upp? Kan väl vara hett? Att den försöker fly från abborren kan väl trigga abborren kan jag tycka

        Kommentera


        • Om man kör lätta bullets så är det enklast att anpassa taffslängden med flötesstopp. Sätt två av minsta storleken efter varandra. Det håller sänket på plats även vid snärtade kast.
          Jag köpte mina flötestoppar på Aliexpress. 300st för några spänn.

          Kommentera


          • Lite OT här kanske, men hur förvarar ni allt småplock? Tänker på alla olika krokar, sänken, skallar, flötesstopp, färdiga riggar osv.
            Kör ni orginalförpackning eller eller det någon som har ett bra system man kan kopiera?

            Kommentera


            • Till småplock Ryugi R-Tank, jiggskallar Meiho slit foam case och färdiga riggar Spro rig wallet eller rig bin.

              Kommentera


              • Jiggskallar och diverse småplock förvarar jag i originalpåsarna som i sin tur förvaras i beteslådor. Översiktligt och lätt att hitta är det dock inte, brukar ta en stund att gräva fram det man letar efter.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
                  Till småplock Ryugi R-Tank, jiggskallar Meiho slit foam case och färdiga riggar Spro rig wallet eller rig bin.
                  R-Tank såg ju perfekt ut.
                  Tack!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                    Jiggskallar och diverse småplock förvarar jag i originalpåsarna som i sin tur förvaras i beteslådor. Översiktligt och lätt att hitta är det dock inte, brukar ta en stund att gräva fram det man letar efter.
                    Ja precis.
                    Har en slitfoam låda för vanliga jiggskallar men saknar någon lösning för allt annat småplock som bara ligger i sina påsar. R-Tank kändes ju supersmidig och precis det jag var ute efter egentligen.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av carlspecial Visa inlägg

                      Ja precis.
                      Har en slitfoam låda för vanliga jiggskallar men saknar någon lösning för allt annat småplock som bara ligger i sina påsar. R-Tank kändes ju supersmidig och precis det jag var ute efter egentligen.
                      Lite får man ju skylla sig själv när man köpt på sig såna enorma mängder prylar, men för att maxa utrymmet i bärväskorna åker bara fullstora beteslådor med ut nuförtiden - vars innehåll till 99% ändå ligger oanvänt :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      714 svar
                      60 355 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X