Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flex
    replied
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Middagen räddad för en dag åt dig Flex! : )
    Näää den åkte i igen

    Lämna en kommentar:


  • Herrlin
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Vilken teknik har varit bäst för er i vår?

    För min egen del har det varit free rig och jika rig.

    Vilket bete har funkat bäst för er i år?

    För min del har det definitivt varit Jackall Scissor Comb 3". Både på free rig och på jika rig.
    Det är oavgjort mellan Finesse TRD i coppertreuse och jackall driftfry, men kan väl summeras med ned tidig vår och driftfry de senaste 3 veckorna

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Hyffsad Borre 800gr
    Middagen räddad för en dag åt dig Flex! : )

    Lämna en kommentar:


  • mrfisker
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Vilken teknik har varit bäst för er i vår?

    För min egen del har det varit free rig och jika rig.

    Vilket bete har funkat bäst för er i år?

    För min del har det definitivt varit Jackall Scissor Comb 3". Både på free rig och på jika rig.
    Nedrig Korum Snapper Floatex Squirmz i färgen bruiser med lätt skalle!

    Keitech Swing Impact Fat 2.8 med en Owner Football Finesse Head 5,5g

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Vilken teknik har varit bäst för er i vår?

    För min egen del har det varit free rig och jika rig.

    Vilket bete har funkat bäst för er i år?

    För min del har det definitivt varit Jackall Scissor Comb 3". Både på free rig och på jika rig.

    Lämna en kommentar:


  • Flex
    replied
    Hyffsad Borre 800gr

    Lämna en kommentar:


  • lsjonsson
    replied
    Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
    Petade upp lite Abborre i går och idag
    Grattis gubbe! Lite middag blev det. : )

    Lämna en kommentar:


  • Flex
    replied
    Petade upp lite Abborre i går och idag
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Dawkins en metod inte är lika bottennära men som iaf kan funka och sparar lite beten om man fastnar ofta är drop shot med 1-2 upphängare (flyt/sjunk worm, shad, creature) och billigt bly i botten, alltså inte dyra drop shot sänken utan långsmalt stavsänke med lekande i båda ändar som knipsas av på mitten, två sänken ur ett. Fäst med ett par överhandsknutar så den sitter 'lagom' bra och brister där om sänket fastnar. Sen skulle jag nog undvika botten de sista 3-7 metrarna och fiska hem lite snabbare.

    Lämna en kommentar:


  • Flex
    replied
    Perchzilla Finesse Casting första höst passet och riktigt trevlig spö att drilla Abborre på fick en hyfsad Borre

    ​​​​​​​


    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 690 svar
370 573 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
870 svar
77 708 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av Sajmen, 2021-08-28, 17:30
11 svar
820 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Zionnoiz  
Startad av Serben_, 2025-04-26, 20:31
8 svar
775 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Serben_
av Serben_
 
Startad av Sadda, 2025-05-27, 19:00
36 svar
1 819 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jester Burk II  
Arbetar...
X