Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • neo333
    replied
    Har en annan fråga, i vilka temperatur börjar Aborren bli stel och långsam? Det borde vara ca 10-14 grader där jag fiskar just nu , den senaste tiden har jag fått fisk på väldigt grunt vatten, ca 1-3 m. Och ofta vid båten eller om jag fiskar ifrån land så får jag dom oftast precis vid land..oftast då bara följer dom oftast bara efter utan att hugga, har provat att byta till andra drag , Crankbait, spinnare, Vibrationsbete, dropshot, jigg även lite Ned....Har inte provat Carolina och Texas än.. Men vad kan detta bero på?

    Lämna en kommentar:


  • Ziggystardust
    replied
    Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg

    Okej...tack
    Jag har mina tpr beten i vanlig planobox. Har inte haft några problem so far! Men jag garanterar inte att det funkar i alla lådor så för att vara riktigt säker, behåll de i sina påsar.

    Lämna en kommentar:


  • neo333
    replied
    Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inlägg

    Förvara dom helst inte i samma låda, orginalförpackningen är ett bra sett att förvara dom. Anledningen till det är att dom även kam reagera på vissa lådor.
    Okej...tack

    Lämna en kommentar:


  • DuffelDad
    replied
    Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
    Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?
    Förvara dom helst inte i samma låda, orginalförpackningen är ett bra sett att förvara dom. Anledningen till det är att dom även kam reagera på vissa lådor.

    Lämna en kommentar:


  • nephilim
    replied
    Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
    Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?
    Det brukar väl rekommenderas att man förvarar dem i påsen de kom i.

    Lämna en kommentar:


  • neo333
    replied
    Har köpt Z man Trick shotz jiggar tydligen så lan man inte ha dom bland andra Jiggar, Men hur långt ifrån ska man Förvara dom? Kan dom ligga i samma låda fast i ett annat fack ?

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
    Vilka storlekar använder ni när ni knyter Dropshot jiggar till Abbore och finns det offset krokar till Dropshot? Har tänkt satsa på Dropshot innan jag börjar med några av dom andra tekniker, tex texas och carolina.. har provat på Dropshot innan så jag kan grunderna..sen finns det ju en massa olika sätt att binda riggar..
    Skulle jag fiska med offsetkrok på dropshot skulle jag använda en väldigt tunn sådan, typ Ryugi Infini Hobbit, storlek 2 eller 3. Det beror såklart på betes-storlek, men personligen fiskar jag sällan några jättebeten på dropshot, så storlek 2 och 3 räcker gott för mig.

    Lämna en kommentar:


  • neo333
    replied
    Vilka storlekar använder ni när ni knyter Dropshot jiggar till Abbore och finns det offset krokar till Dropshot? Har tänkt satsa på Dropshot innan jag börjar med några av dom andra tekniker, tex texas och carolina.. har provat på Dropshot innan så jag kan grunderna..sen finns det ju en massa olika sätt att binda riggar..

    Lämna en kommentar:


  • neo333
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

    Lite fel tråd att fråga detta i, men jag kan ge dig ett svar.

    Det funkar, precis som de flesta andra beten.
    Blev fel, det var i en annan tråd Ja skulle ställa den frågan, så jag ber om ursäkt

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inlägg
    Vilket superlim använder ni till TPE? Tycker dom glider ner so mycket på offsetkrok.
    Det problemet har jag också med TPE-beten. Jag har inte hittat något bra lim än tyvärr. Vanliga superlim släpper efter ett kort tag. Jag fiskar sällan med vanliga jiggskallar. Särskilt Daiwas Elaztech beten glider något fruktansvärt på offsetkrokar.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
17 svar
3 215 visningar
1 gilla
Senaste inlägg harlequine  
Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
40 svar
3 241 visningar
0 gillar
Senaste inlägg TomHiddleston  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
1 668 svar
361 540 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HA-Lures  
Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
55 svar
12 666 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
715 svar
60 804 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Arbetar...
X