Spinnfiske gös, tips!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfiske gös, tips!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Rima Visa inlägg
    Det beror nog mycket på vilken sjö det är vad som funkar. I min sjö som verkar ganska lik Solgen skulle man kunna ställa sig lite var som helst på djupt vatten och spinnfiska gös i frivattnet. Det brukar dock vara bra att vara i närheten av djupkanter och grynnor. Själv har jag sedan denna säsongen hjälpmedel för att se till att jiggen kommer nära fisken vid spinnfiske. Min erfarenhet är att fisken ofta hugger bara jiggen hamnar nära gös i frivattnet.
    Tack så jättemycket, bra tips!
    vad kör du för utrustning till gösfiske

    Kommentera


    • #12
      Hej,
      där jag fiskar brukar jag söka efter hård botten och partier där det finns sten längs botten.

      ibland fungerar det bra med dropshot med små jiggar, runt 4-5cm och smal kropp.

      ibland är det jiggar på 10-12cm som gäller där jag då använder skallar på 12-20g. - kastar ut, låter det sjunka, vevar in ett vevtag eller två eller kanske som någon annan gör 4-5 vevtag och sen låter det sjunka ner igen.

      gösen har blivit min favorit för de smäller oftast på så man får en smärre chock, lika roliga varje gång och gösen behöver inte vara överdrivet stor heller, 1,5-2kg gös smackar på väldigt bra

      en av mina favoriter till detta fisket är armadas the Shit, men funkar även bra med Gunkis Peps och Westin bullteez och sist när vi var ute så hade jag två otroliga hugg på piglet 10 cm tror jag det var.

      gösen är ju även en otroligt god matfisk, tänk på , en hanne är mörk på magen och honan är vit

      skitfiske!

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
        Hej,
        där jag fiskar brukar jag söka efter hård botten och partier där det finns sten längs botten.

        ibland fungerar det bra med dropshot med små jiggar, runt 4-5cm och smal kropp.

        ibland är det jiggar på 10-12cm som gäller där jag då använder skallar på 12-20g. - kastar ut, låter det sjunka, vevar in ett vevtag eller två eller kanske som någon annan gör 4-5 vevtag och sen låter det sjunka ner igen.

        gösen har blivit min favorit för de smäller oftast på så man får en smärre chock, lika roliga varje gång och gösen behöver inte vara överdrivet stor heller, 1,5-2kg gös smackar på väldigt bra

        en av mina favoriter till detta fisket är armadas the Shit, men funkar även bra med Gunkis Peps och Westin bullteez och sist när vi var ute så hade jag två otroliga hugg på piglet 10 cm tror jag det var.

        gösen är ju även en otroligt god matfisk, tänk på , en hanne är mörk på magen och honan är vit

        skitfiske!
        Tack för otroligt bra tips! Vad kör du för utrustning när du kastar jiggar som är runt 10-12 cm pluss 12-20g skalle? O vilket djup kör du på?
        mvh August

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Augustljung Visa inlägg

          Tack för otroligt bra tips! Vad kör du för utrustning när du kastar jiggar som är runt 10-12 cm pluss 12-20g skalle? O vilket djup kör du på?
          mvh August
          Jag använder ett megabass Levante F4-72 som är klassat 7-28 men klarar lite mer än vad det står på, en SLX XT rulle sitter på.
          spiderwire 0.14mm o använder fc tafs längst ut.
          har även ett Expride 7-21 i haspel som jag använder när tyngden ligger närmre 20 än 30. Samma Lina o upplägg som på multi.
          skönt att variera lite mellan multi o haspel.

          jag fiskar mestadels på djup mellan 3-7m beroende lite på vilken sjö jag är i o var jag utgår ifrån då jag trailar min båt.

          det är bara ut o på att! Huggen från gösen är som sagt sanslöst roliga!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg

            Jag använder ett megabass Levante F4-72 som är klassat 7-28 men klarar lite mer än vad det står på, en SLX XT rulle sitter på.
            spiderwire 0.14mm o använder fc tafs längst ut.
            har även ett Expride 7-21 i haspel som jag använder när tyngden ligger närmre 20 än 30. Samma Lina o upplägg som på multi.
            skönt att variera lite mellan multi o haspel.

            jag fiskar mestadels på djup mellan 3-7m beroende lite på vilken sjö jag är i o var jag utgår ifrån då jag trailar min båt.

            det är bara ut o på att! Huggen från gösen är som sagt sanslöst roliga!
            Yees tack för detta, ha en fortsatt bra sommar!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            17 svar
            3 188 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg harlequine  
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 239 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 668 svar
            361 493 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HA-Lures  
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            52 svar
            12 409 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TiSo
            av TiSo
             
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            706 svar
            59 554 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Arbetar...
            X