Nästa gäddbetestrend? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nästa gäddbetestrend?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Ett Antigädda bete utan krokar, varannan vik i Mälaren är totalt sönderfiskade, tävlingar och en jävla massa båtar. Gäddfisket i Sverige tror jag blivit för stort, Gäddan får aldrig chansen att vila...

    Men det är mina Tankar och lite delvis att jag slutade fiska gädda, inte helt men nästan. Numera varierar jag mig efter många olika fiskar, men vart man än åker så ligger det båtar i vikarna och Pumpar Gädda.....
    Bra skrivet.

    Vi har inte riktigt samma syn på fiskevård i Sverige som i t ex England. Där börjar gäddsäsongen i oktober och slutar i mars. Resterande tid fiskar man efter t ex karp och låter gäddan vila. I Sverige plöjer man upp gädda i galna vattentemperaturer.

    Hoppas det kommer en tid då folk faktiskt kan släppa gäddfisket några veckor om året.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Polo Visa inlägg
      Hoppas det kommer en tid då folk faktiskt kan släppa gäddfisket några veckor om året.
      Glöm att de som sportfiskar vid sin sommarstuga eller på semestern kommer att sluta fiska gädda under sommaren. Och varför skulle de? Med all rätt kan de i småskalighetens tecken fortsätta kasta sina Hi-Lo och Reflex. Hypereffektiva båtar med monster till motorer, ekolod som visar fiskens placering, favoritmat och bästa film borde kanske däremot få vila de veckor vi har värmebölja i landet.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Ett Antigädda bete utan krokar, varannan vik i Mälaren är totalt sönderfiskade, tävlingar och en jävla massa båtar. Gäddfisket i Sverige tror jag blivit för stort, Gäddan får aldrig chansen att vila...

        Men det är mina Tankar och lite delvis att jag slutade fiska gädda, inte helt men nästan. Numera varierar jag mig efter många olika fiskar, men vart man än åker så ligger det båtar i vikarna och Pumpar Gädda.....
        Jädra tråkigt när det blir sådär i populära fiskevatten. Skulle själv aldrig kunna ge upp gäddfisket det räcker gott med sommarens uppehåll för att man nästan blir sjuk och deprimerad över frånvaron av gäddhugg, som tur är hugger en och annan gädda även på sommarens abborre och gösfiske.

        Hursomhelst så innebär trängseln på alla populära vatten att jag söker mig så mycket jag kan bort från sånna vatten och fiskar mest i små okända vatten som nästan är helt ofiskade.
        Man kanske inte drar dom största fiskarna men efter ett tag lär man sig vattnet och vet var och hur sjöns största exemplar fiskas upp.

        Kommentera


        • #14
          Murias Mouse var väl typ enda betet som funkade för ett par år sen. Iaf var hypen sån

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          17 svar
          3 195 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg harlequine  
          Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
          40 svar
          3 240 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
          1 668 svar
          361 515 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg HA-Lures  
          Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
          52 svar
          12 441 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TiSo
          av TiSo
           
          Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
          713 svar
          60 283 visningar
          4 gillar
          Senaste inlägg Robbe511  
          Arbetar...
          X