Att lura en havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att lura en havsöring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Att lura en havsöring

    Är nybörjare på havsöring. Började egentligen seriöst i december förra året och har väl kört ett pass i veckan efter det, när isen tillåtit, utan att få något. Är införstådd i att det är pannben och nöta som gäller. Men skulle vilja ändra något för att få upp lite av motivationen.

    Så tänkte mest kolla om jag gör något uppenbart fel. Det jag funderar mest över är linan, ser att nästan alla havsöringfiskare kör en ”genomskinlig” lina. Jag har använt mig av min orangea lina som jag har till abborrfisket. Kan det kanske vara så att färgen på linan stör fisken?

    Sen undrar jag över presentationen av betet. Är van vid allt kallt vatten betyder långsam invevning. Stämmer detta även för havsöring?

    Fiskar mestadels från Skeppsholmen i Stockholm om det spelar någon roll.

    Om någon duktig öringfiskare i Stockholm skulle vilja ha sällskap någon dag får ni gärna höra av er : )

  • #2
    Var många år sen jag fiskade centra Stockholm då runt Djurgården. Linan bör funka, långsam, varierad invevning som utgångspunkt. Vet dock inte om centrala Stockholm är som bäst denna årstid.

    Kan vara så men i trånga Stockholm håller många sina smultronställen för sig själv men hoppas nån nappar på ditt förslag! Också fiskat runt Djurö (mellan tomterna bitvis) men det är en bit dit...

    Kommentera


    • #3
      Långsamt för havsöring är endå ganska snabbt, inte som långsamt för borre, gädda å gös, så veva på bara dom går grunt nu men det som är viktigast till havsöring är spinnstopp, många spinnstopp…

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      17 svar
      3 215 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg harlequine  
      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
      40 svar
      3 241 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg TomHiddleston  
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 668 svar
      361 541 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg HA-Lures  
      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
      55 svar
      12 670 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
      715 svar
      60 810 visningar
      4 gillar
      Senaste inlägg Utter
      av Utter
       
      Arbetar...
      X