What grinds your gears? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

What grinds your gears?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    När man insett att man påverkas så mycket av reklam, att man glömt bort att det finns många äldre beprövade beten som fallit i glömska och som i vissa situationer faktiskt passar bättre. Som man tidigare fiskat med men som man inte plockar med för allt annat som tagit plats.Typ en reflex-spinnare.

    Grymma beten som slutat produceras. Tex storms wildeye seeker shad på efterleksfiske och rätt djup var ju löjligt bra, är ju fortfarande rätt unik med sin ingjutna hårda plastkropp och krok och med jiggbeklädnad över. Jag menar där hade de kunnat spinna vidare med att göra betet i flera olika variationer, storlek, sjunkhastighet, färger o.s.v.

    Att kompakta träbeten kastar så mycket bättre, vad gäller längd och även precision jämfört med plastbeten med håligheter som intermittent vrider sig i luften vid kast.

    Att inte fler beten (gäddbeten) är konstruerade för att kasta bra. Många fiskar skitbra men skulle kunnat kasta ännu bättre.

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
      När man insett att man påverkas så mycket av reklam, att man glömt bort att det finns många äldre beprövade beten som fallit i glömska och som i vissa situationer faktiskt passar bättre. Som man tidigare fiskat med men som man inte plockar med för allt annat som tagit plats.Typ en reflex-spinnare.

      Grymma beten som slutat produceras. Tex storms wildeye seeker shad på efterleksfiske och rätt djup var ju löjligt bra, är ju fortfarande rätt unik med sin ingjutna hårda plastkropp och krok och med jiggbeklädnad över. Jag menar där hade de kunnat spinna vidare med att göra betet i flera olika variationer, storlek, sjunkhastighet, färger o.s.v.

      Att kompakta träbeten kastar så mycket bättre, vad gäller längd och även precision jämfört med plastbeten med håligheter som intermittent vrider sig i luften vid kast.

      Att inte fler beten (gäddbeten) är konstruerade för att kasta bra. Många fiskar skitbra men skulle kunnat kasta ännu bättre.
      När jag passerade Orsa fiskecenter i helgen såg jag att seeker shad såldes ut för 19kr styck!

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Hugg1 Visa inlägg
        Att det nuförtiden heter PREDATOR och inte rovdjur eller rovfisk
        Som Gunnar Sträng (frid över hans minne) ska ha sagt; "Jag använder inte utrikiska ord när det finns adekvat svensk vokabulär."
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #44
          Att gamla fina Abu är på dekis. Massor av klassiska beten har försvunnit bara sedan förra året. Inte ens Napp och Nytt finns kvar i tryckt form. Nog för att det finns en uppsjö av moderna prylar och märken numera men känns ändå konstigt och vemodigt.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

          "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

          Kommentera


          • #45
            Min Yamaha 40hk slutade fungera mitt i fiskepasset idag.

            Hoppas inte man behöver ställa in höstfisket även detta år

            Kommentera


            • #46
              Jag stör mig på att sjövett blivit en bristvara och att folk skräpar ner värre än fiskmåsar som hittat en soppåse.

              Sen är det rätt störande att allt ska vara så jäkla hemligt hela tiden.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                Jag stör mig på att sjövett blivit en bristvara och att folk skräpar ner värre än fiskmåsar som hittat en soppåse.

                Sen är det rätt störande att allt ska vara så jäkla hemligt hela tiden.
                Word!

                Kommentera


                • #48
                  Bassfiskare med mothugg så överdrivna att de halvt sliter av skallen på firrarna.

                  Kommentera


                  • #49
                    Att jag under vissa fisketurer denna sommar fått håva mer ölburkar som flutit omkring än jag fått håva fisk... Hur fan är folk funtade?!
                    [FONT=Tahoma]"Det gäller att inte vara osynlig"[/FONT]

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Chrispenborn Visa inlägg
                      Bassfiskare med mothugg så överdrivna att de halvt sliter av skallen på firrarna.
                      Fisken blir ju längre då= fler poäng

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 195 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 515 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      713 svar
                      60 281 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X