Buster Jerk Super Shallow - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster Jerk Super Shallow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Buster Jerk Super Shallow

    Jag undrar om någon vet var man kan få tag på Buster Jerks i varianter Super Shallow? Jag tycker den är
    väldigt trevlig att dra över gräs, då den är snabbflytande och endast går någon ynka centimeter under vattenytan. Jag har endast ett exemplar av denna. Jag skulle vilja ha lite fler färger och reserv ifall jag råkar sumpa den jag har. Jag har en drös ”vanliga” Buster jerk shallow, som är suspending och går lite djupare än super Shallow. Det är alltså inte sådana jag söker.

    Kanske Super Shallow inte tillverkas längre? Isåfall, någon som har tips på snarlika? Dvs snabbt flytande och går väldigt grunt. Salmo slider flytande är väl det närmaste jag kan komma på, men till och med de går lite för djupt samt flyter lite för långsamt.

  • #2
    Jag tror du är ute efter Shallow Cruiser. Den går betydligt ytligare än Shallow och flyter, enligt mig, upp som en kork.

    Kommentera


    • #3
      Aldrig sett supershallow på en buster jerk.
      Jag har dock en big bandit supershallow.
      Bara ett kast till..

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Grobian Visa inlägg
        Jag undrar om någon vet var man kan få tag på Buster Jerks i varianter Super Shallow? Jag tycker den är
        väldigt trevlig att dra över gräs, då den är snabbflytande och endast går någon ynka centimeter under vattenytan. Jag har endast ett exemplar av denna. Jag skulle vilja ha lite fler färger och reserv ifall jag råkar sumpa den jag har. Jag har en drös ”vanliga” Buster jerk shallow, som är suspending och går lite djupare än super Shallow. Det är alltså inte sådana jag söker.

        Kanske Super Shallow inte tillverkas längre? Isåfall, någon som har tips på snarlika? Dvs snabbt flytande och går väldigt grunt. Salmo slider flytande är väl det närmaste jag kan komma på, men till och med de går lite för djupt samt flyter lite för långsamt.
        Hej Grobian;n 2611173:
        Ring till Söders Sportfiske, Sportfiskeprylar och prata med Henrik Sandahl på telefonnummer 08-844900 eller nr 073-9855080 och be honom hjälpa dig att beställa önskade Buster jerk beten.

        Med vänlig fiskehälsning,
        Old Firehand/Leif Engström

        Kommentera


        • #5
          Det är nog shallow cruiser som ovan talare sade. På mitt bete står det dock super shallow (tror jag) och jag vill minnas att det även stod på paketet. Googlade lite på detta, och det verkar ju inte som det är något som säljs längre. Åtminstone verkar det vara väldigt svårt att få tag på.

          Någon som har förslag på jerkbaits som flyter som en kork och endast går någon centimeter under ytan? Big bandit super shallow är ett alternativ, om det nu är mer tillgängligt. Den är lite väl stor dock

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Grobian Visa inlägg
            Det är nog shallow cruiser som ovan talare sade. På mitt bete står det dock super shallow (tror jag) och jag vill minnas att det även stod på paketet. Googlade lite på detta, och det verkar ju inte som det är något som säljs längre. Åtminstone verkar det vara väldigt svårt att få tag på.

            Någon som har förslag på jerkbaits som flyter som en kork och endast går någon centimeter under ytan? Big bandit super shallow är ett alternativ, om det nu är mer tillgängligt. Den är lite väl stor dock
            den hette nog shallow cruiser på sista utgåvorna och det står mycket riktigt "super shallow" på en del andra årgångar. den ska tydligen vara borta ur sortimentet, hörde trumman säga det i nån film. de dyker rätt ofta upp på tradera så det är mitt hetaste tips.

            ett annat tips på ett swimbait/jerkbait som verkligen flyter som en kork, dessutom jäkligt billiga är dittdrag.se Pike attack shallow

            https://www.dittdrag.se/jerkbait/pike-attack-shallow/


            köp nåt paket svartzonker "the button" och testa dig fram till önskad viktning om du vill ha lite mer häng på dem

            Kommentera


            • #7
              https://www.tradera.com/item/340360/...-super-shallow

              Kommentera


              • #8
                Funkar det inte att borra upp ett hål och ta ur en kula på en original?

                Kommentera


                • #9
                  Strike Pro Buster Jerk Super Shallow 15cm | Outdoor i Örebro (odx.se)

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Grobian Visa inlägg
                    Det är nog shallow cruiser som ovan talare sade. På mitt bete står det dock super shallow (tror jag) och jag vill minnas att det även stod på paketet. Googlade lite på detta, och det verkar ju inte som det är något som säljs längre. Åtminstone verkar det vara väldigt svårt att få tag på.

                    Någon som har förslag på jerkbaits som flyter som en kork och endast går någon centimeter under ytan? Big bandit super shallow är ett alternativ, om det nu är mer tillgängligt. Den är lite väl stor dock
                    Salmo slider floating. Går runt 10-20cm under ytan beroende på hur hårt du vevar.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 193 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 240 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 515 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    52 svar
                    12 440 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    713 svar
                    60 245 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Robbe511  
                    Arbetar...
                    X