Tips behövs på drag för gädda i grumligt vatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips behövs på drag för gädda i grumligt vatten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Spinnare i modell större som ger bra vibrationer i skitiga vattnet
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...IaAhG9EALw_wcB

    Den här spinnaren är man personligen väldigt nöjd med apropå stor sked :-)

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av stokken Visa inlägg
      Fiskar ofta i en närliggande å som ett flertal gånger om året blir extremt grumligt (vi pratar oboy brunt) med kanske siktdjup på ~20cm.
      Vad har ni för favoriter beten alt. tips att ge när det är så extremt grumligt?

      //stocken
      Testat instant spinnerbait?

      Kommentera


      • #23
        Till gädd-Ned: Big och Giant TRD, BangstickZ ( lagom stora med 5"75), Magic SwimZ, HeroZ, DieZel 7", Finess WormZ 7" och Scented Jerk ShadZ. Alla Z-man, och finns alla hos Dittdrag.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
          Till gädd-Ned: Big och Giant TRD, BangstickZ ( lagom stora med 5"75), Magic SwimZ, HeroZ, DieZel 7", Finess WormZ 7" och Scented Jerk ShadZ. Alla Z-man, och finns alla hos Dittdrag.
          Scented Jerk ShadZ 7" såg lovande ut. men då är frågan, vad är bästa skallen att rigga den med?
          storlek, vikt och vilken sorts skalle?
          Samt ska jag överväga en standup skalle istället för ned skalle kanske till dem?

          Kommentera


          • #25
            4/0-6/0 Football head, eller så tar du en rundskalle. Klämm den löst i ett städ och däng till den med en hammare så den blir platt.
            Men ett större bete i TPE har redan ganska mycket flytkraft. Det står bra utan platt skalle/ mushroom head. Det gäller för övrigt många även mindre Ned beten.
            Jag fiskar också mycket med neko rigg både med nail weight och med ett litet päron sänke som sitter med en mini offset hook skruv i ena ändan. Låter jag det sjunka till botten så står det som ett Ned rigg.
            Ett annat alternativ är att rigga betet- stort eller litet- med en passande enkel krok eller tunn offset. Ihop då med en Cheburaska skalle.
            Om du vet hur betet ska bete sig, så är det bara att experimentera sig fram.
            Jag har fått fisk på alla de nämnda riggar. Och jag gillar att testa nya idéer.
            Har fått borre, gös och gädda även på Texas. Så ett större bete Texas riggad på ett tunt ståltaffs borde också funka. Fiska det långsamt med långa stopp

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            17 svar
            3 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg harlequine  
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 241 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 668 svar
            361 538 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HA-Lures  
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            55 svar
            12 655 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            715 svar
            60 724 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Arbetar...
            X