Blekinge skärgård tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge skärgård tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Blekinge skärgård tips

    Hejsan jag tänkte åka ner och fiska runt Karlskrona nu på lördag, tänkte kolla med er hur det ser ut att fiska där när det ska vara 8 sekund o 11/12 i byarna?
    har aldrig varit där innan och vill gärna veta innan om det fortfarande går eller ej.
    Har en Linder 445 sportsman max 30hk

    Sen även om ni har några tips på skärgårds fiske efter gädda?

    har jag lagt ut i fel forum får ni gärna säga till eller flytta, är ny här ☺️

  • #2
    Går och går. Går gör det. Men du får göra som i vilken sjö eller kust som helst och köra med säkerheten i första rummet.
    Det finns skyddade områden även om det blåser.
    Samtidigt är det väldigt viktigt vilken riktning vinden kommer ifrån för att kunna vara mer exakt.

    Du kan sätta i Slättanäs, Nättraby och lite andra ställen som inte är så extremt utsatta. Men det beror också på vindriktningen.


    Ja, det är väldigt politiskt och tråkigt svar, men det är det mest korrekta jag kan tänka mig såhär en fredagmorgon

    Sen om du tänker att du ska fiska grunt. Så fiska grundare... bara att testa olika vikar, platser och ställen som ser allmänt bra ut bara.
    Tänk dock på vilka fredningsområden som gäller.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
      Går och går. Går gör det. Men du får göra som i vilken sjö eller kust som helst och köra med säkerheten i första rummet.
      Det finns skyddade områden även om det blåser.
      Samtidigt är det väldigt viktigt vilken riktning vinden kommer ifrån för att kunna vara mer exakt.

      Du kan sätta i Slättanäs, Nättraby och lite andra ställen som inte är så extremt utsatta. Men det beror också på vindriktningen.


      Ja, det är väldigt politiskt och tråkigt svar, men det är det mest korrekta jag kan tänka mig såhär en fredagmorgon

      Sen om du tänker att du ska fiska grunt. Så fiska grundare... bara att testa olika vikar, platser och ställen som ser allmänt bra ut bara.
      Tänk dock på vilka fredningsområden som gäller.
      Ja absolut man får ta det försiktigt, hur är det med ramper där? Är dom asfalterade/ betong eller är det naturramper? Har framhjulsdriven och har en tendens till att fastna om det är allt för dåligt.

      tack för svar ska testa mig fram lite

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sebby Visa inlägg

        Ja absolut man får ta det försiktigt, hur är det med ramper där? Är dom asfalterade/ betong eller är det naturramper? Har framhjulsdriven och har en tendens till att fastna om det är allt för dåligt.

        tack för svar ska testa mig fram lite
        Slättanäs och Nättraby är fina ramper där det funkar utmärkt med 2-hjulsdrift.
        Slättanäs är på en båtklubb, betong, bred och fin
        Och Nättraby ligger i en hamn och är betong den med

        Men va noga med sjökort, finns mycket sten och grejer på sina ställen.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

          Slättanäs och Nättraby är fina ramper där det funkar utmärkt med 2-hjulsdrift.
          Slättanäs är på en båtklubb, betong, bred och fin
          Och Nättraby ligger i en hamn och är betong den med

          Men va noga med sjökort, finns mycket sten och grejer på sina ställen.
          Ja där e nästa fråga, vart kan jag få tag på det? Har Lowrance men inte hittat nått dit o nu ska ja dit imorgon så hinner inte beställa nått heller. Kanske finns på papper nånstans?

          Kommentera


          • #6
            https://www.lansstyrelsen.se/blekinge/djur/fiske.html

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            17 svar
            3 214 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg harlequine  
            Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
            40 svar
            3 241 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 668 svar
            361 538 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg HA-Lures  
            Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
            55 svar
            12 666 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
            715 svar
            60 783 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Arbetar...
            X