"Skickas utan krokar" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Skickas utan krokar"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • "Skickas utan krokar"

    Alla som tittat efter jerkbaits på tradera har antagligen stött på text i stil med "skickas utan krokar för brevbärarens skull"

    Det känns som rent bullshit, dom/ni kan väl likagärna skriva att ni vill behålla krokarna till dom beten ni har kvar, för hur svårt kan det vara att packa in dom ordentligt!?

    Någon som tänkt samma sak?


    EDIT: Jag är inte ute efter att säga "skit i brevbäraren" eller gnälla över att jag är tvungen att köpa beten utan krokar, för det är jag ju inte. Det jag ville ha sagt är bara att jag har lite svårt att köpa anledningen att det är för brevbärarens skull då jag tycker det verkar ganska enkelt att skydda krokarna från att leta sig ut ur kuvertet. Sen undrar jag hur det kan komma sig att folk blir skitsura istället för att bara informera om att "alla" köper nya krokar till sina beten så det inte spelar dom någon roll.
    Senast ändrad av Hustler; 2009-01-19, 20:15.

  • #2
    Å andra sidan byter väl många ut krokarna på de flesta av sina beten ändå. Isåfall är det ju sak samma menar ja.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      Å andra sidan byter väl många ut krokarna på de flesta av sina beten ändå. Isåfall är det ju sak samma menar ja.
      Jag ser ingen anledning att byta krokar på t.ex en bigbandit om dom inte är sopslut..... men om folk vill ha andra vikter o så så är det väl skitsamma för dom... men jag tror det är många med mig som inte håller på att laborera så mkt med betena..

      Kommentera


      • #4
        Finns en annan aspekt också !

        Jag har själv märkt att det ofta är svårt att packa wobbler (jerk) med krokar om det ska vara säkert för brevbäraren
        och samtidigt klara sig under 3cm i tjocklek på paketet..

        Annars blir det tillägg på portot med 11kr och köparen har inte vunnit något, bara Postverket som får sina extraslantar.

        Om jag köper wobbler på Tradera så sparar jag gärna 11kr på portot och sätter dit nya krokar själv istället....

        Kommentera


        • #5
          Det är ochså så att om brevbäraren skulle skada sig på krokarna av nån anledning så är det avsändaren som kan åka dit.Man kan nog få ett ganska saftigt skadeståndskrav på sig i så fall.Jag tycker det är helt rätt att skicka utan krokar.Tänk om man har småbarn hemma som tar in posten och blir nyfikna på att det kommit ett litet paket.
          Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

          http://www.kingofmälaren.se/

          http://xn--kingofmlaren-mcb.se

          www.huntyardberras.com

          www.bjerks.se

          http://leech4you.se/


          Fångstgaranti

          Kommentera


          • #6
            Om det inte är för brevbärarens skull så är det ju RIKTIGT SNIKET!
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

            Kommentera


            • #7
              Skickat hur många beten som helst utan speciellt "krokemballage" och aldrig fått något klagomål fast jag alltid är noga och skriver avsändare.

              Är väl snarare så att det är bäst för alla om betena går utan krokar så man kan sätta dit precis det man vill ha. Alla har/spar sig egna krokpark och betena flyter runt utan.

              Hustler; Du måste väl också ha en egen krokask så vad lipar du över eg? Att du missar krokarna i auktionen, jahapp, bara att bjuda mindre då och köpa krokarna löst? Fiskar man predator antar jag att det är 100 förpackningar som gäller och då borde en krok hit eller dit spela väldigt liten roll.
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                Förstår inte heller riktigt problemet :P Är de utan krokar är de väl förhoppningsvis lite billigare med. Man kan la inte säga att man blir lurad. Informationen finns ju på auktionen. Man får vad man bjuder på...

                Kommentera


                • #9
                  skickas utan krokar

                  då jag skickar beten per post skickar jag sgs alltid utan krok , pga av mycket smidigare packning, samt pga av en liten tanke på de som hanterar posten.
                  Är betydligt lättare och oftast skonsammare för betena att skickas utan krok, då går alla beten i en platt bubbelförpackning av passlig storlek. Annars måste man nästan packa i en "låda" av ngt slag för att det skall bli bra skickat.Tror inte det är så kul att dra en 3/o owner i handen då du sorterar brev...





                  Ursprungligen postat av Hustler Visa inlägg
                  Alla som tittat efter jerkbaits på tradera har antagligen stött på text i stil med "skickas utan krokar för brevbärarens skull"

                  Det känns som rent bullshit, dom/ni kan väl likagärna skriva att ni vill behålla krokarna till dom beten ni har kvar, för hur svårt kan det vara att packa in dom ordentligt!?

                  Någon som tänkt samma sak?
                  Http://pekkman.blogspot.com

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av big catch Visa inlägg
                    Det är ochså så att om brevbäraren skulle skada sig på krokarna av nån anledning så är det avsändaren som kan åka dit.Man kan nog få ett ganska saftigt skadeståndskrav på sig i så fall.Jag tycker det är helt rätt att skicka utan krokar.Tänk om man har småbarn hemma som tar in posten och blir nyfikna på att det kommit ett litet paket.

                    Ja jo, men då är det väl lika troligt att ungarna hittar in i knivlådan..



                    3 cm regeln kan jag köpa till viss del .. men ett varv silvertejp runt krokarna känns som att det skulle räcka för att dom ska vara skyddade..

                    Jag lipar inte över att de säljs utan krokar, precis som ni säger så kan jag helt enkelt låta bli att buda eller buda mindre och sätta dit krokar själv, jag är bara skeptisk till att det verkligen är med tanke på brevbäraren som krokarna tas bort.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    17 svar
                    3 143 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg harlequine  
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 209 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 668 svar
                    361 389 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg HA-Lures  
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    50 svar
                    12 023 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    680 svar
                    57 399 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg DuffelDad  
                    Arbetar...
                    X