Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora pelagiska vertikalfiske-tråden efter gös!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    känns som det ska vara svårt att styra båten med motorn monterad i fören vid pelagiskt fiske i blåst?

    I morn åker jag till Kreta/Grekland för att pimpla paraplydrinkar en vecka, sedan blir det pelagiskt vertikalfiske för hela slanten. Jag ska dela med mig av mina lärdomar och bottennapp
    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

    Kommentera


    • #22
      Får se om jag kommer ut på en första provtur i kväll, annars blir det premiär för denna nya tekniken och nya ekolodet för mig i morgon. Man är förväntansfull och ska bli riktigt intressant detta..
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

      Kommentera


      • #23
        Svårt att få så bra kontakt med fisken som på detta sätt.
        Bara att nöta på o lösa koden för ditt hemmavatten så brukar det rulla på, och tillslut kommer de stora upp i båten också.

        Skit fiske!
        http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

        Kommentera


        • #24
          Någon som har tips på teknik/rörelse som funkar när gösarna bara går upp och inspekterar betet? (vid pelagiskt fiske)
          Tycker detta inträffar 95% av alla pelagiska fiskar man fiskar på. Resterande hugger oftast direkt...
          Det enda som fungerat för mig i rörelsemönster är att försiktigt höja upp betet långsamt så fisken får jaga efter, funkar absolut inte att gå ner mot fisken...
          Era erfarenheter & tips?
          "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

          Kommentera


          • #25
            någon som vet på ett ungefähr vad för ekolod som krävs för att se jigg , osv , så att man inte köper ett osså är det för klent ? tips ?
            [FONT="Palatino Linotype"]The pike is the winner of all fights, without the fight against me ![/FONT]

            Kommentera


            • #26
              jag har ett Lowrance mark x5. Kan man se jiggen me mitt ekolod?

              Kommentera


              • #27
                Ja det kan du
                Gilla och följ oss på facebook
                www.facebook.com/TeamFishingForFun

                Mina PB:n
                Gädda 12.70 kg 117 cm
                Gös 5.70 kg 80 cm
                Abborre 1.32kg 46 cm

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Mattias Svensson Visa inlägg
                  känns som det ska vara svårt att styra båten med motorn monterad i fören vid pelagiskt fiske i blåst?

                  I morn åker jag till Kreta/Grekland för att pimpla paraplydrinkar en vecka, sedan blir det pelagiskt vertikalfiske för hela slanten. Jag ska dela med mig av mina lärdomar och bottennapp
                  Svårt att styra??? Nu förstår jag inte riktigt,bara att trycka hö/vä knapp på fjärrkontrollen ju....eller använda
                  fotpedalen...hur lätt som helst efter lite övning...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

                  I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
                    Någon som har tips på teknik/rörelse som funkar när gösarna bara går upp och inspekterar betet? (vid pelagiskt fiske)
                    Tycker detta inträffar 95% av alla pelagiska fiskar man fiskar på. Resterande hugger oftast direkt...
                    Det enda som fungerat för mig i rörelsemönster är att försiktigt höja upp betet långsamt så fisken får jaga efter, funkar absolut inte att gå ner mot fisken...
                    Era erfarenheter & tips?
                    När gösen är försiktigt så kan luktmedel va det man behöver för att trigga fisken till hugg.
                    Just när den ligger under jiggen och spanar in.
                    Vissa dagar kan luktmedel va lösningen andra inte.
                    Men med denna typ av fiskesätt kan man trimma in sig mycket snabbare med färger och om luktmedel behövs eller inte.
                    Brukar alldrig vara sämre med luktmedel iallfall så varför changsa:P

                    Gällande rörelserna så är jag försiktig när man har uppmärksamheten och gör små knyck kan man säga.
                    Bara gunga till lite så ser man ifall gösen reagerar.
                    Andra gånger när man presenterar jiggen så hugger dom.
                    Senast ändrad av Team TNR; 2011-06-15, 15:11.
                    http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      Svårt att styra??? Nu förstår jag inte riktigt,bara att trycka hö/vä knapp på fjärrkontrollen ju....eller använda
                      fotpedalen...hur lätt som helst efter lite övning...
                      Jag syftar på båtens stabilitet i kurs för att hålla sig över ekona. Känns som en motor i aktern som drar båten mot vågorna borde vara stabilare än en motor i fören som trycker på båten mot vågorna.. Men kan ju ha fel..
                      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 138 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 209 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 389 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      50 svar
                      12 023 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      680 svar
                      57 391 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg DuffelDad  
                      Arbetar...
                      X