Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sv: Edge 3776 Jerkbait 6,6" XXH 40-130g

Kommer att bli nytt jerkspö och har kollat in detta spö , men är det någon här som har/provat st croix legend tournament ? Kommer att köra allt från tunga till lätta beten, vilket skulle ni ha valt?

Kommentera

Jag kör med Daiwai Luna 253L på min Edge 3776 Jerk. Har även en UL-trimmad JB men tycker Lunan gör sig bättre med jämnare och mjukare gång och kastlängderna skiljer sig inte mycket.
      Kan även tipsa om Edge Dynamic Powercast 8,6fot 40-130g som tailbait- och spinnerbaitspö i komplement till 3776 Jerk, sjuuukt skönt spö det med!

Fiskar ni mycket med tunga jerks så skulle jag titta på Legend Tournament i tyngre klass eller liknande då jag upplever att det går bra att fiska tex Wolfcreek Big Bad Wolf med 3776 Jerk, men lite för mjukt är det både vid kast och vid hårdare jerkar som spöt tenderar att vara för mjukt för och "slackar" lite av tyngden/motståndet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leiurus Visa inlägg
        Jag kör med Daiwai Luna 253L på min Edge 3776 Jerk. Har även en UL-trimmad JB men tycker Lunan gör sig bättre med jämnare och mjukare gång och kastlängderna skiljer sig inte mycket.
        Kan även tipsa om Edge Dynamic Powercast 8,6fot 40-130g som tailbait- och spinnerbaitspö i komplement till 3776 Jerk, sjuuukt skönt spö det med!

Fiskar ni mycket med tunga jerks så skulle jag titta på Legend Tournament i tyngre klass eller liknande då jag upplever att det går bra att fiska tex Wolfcreek Big Bad Wolf med 3776 Jerk, men lite för mjukt är det både vid kast och vid hårdare jerkar som spöt tenderar att vara för mjukt för och "slackar" lite av tyngden/motståndet.
        Polaren kör med exakt den kombon Edge JB spöt och Luna 253 rulle. Jag fick testa det i somras och det var f-n så skönt att kasta med !
        Jag själv kör med Powercast 8,6" och det är ett grymt spö det med för större vobbler, jiggar och tailar.. Precis som Leirus skriver!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
          Tack & tack!
          Är det ngn idé att uppgradera en Predator, den verkar stabilt byggd, men har ju inte (tillnärmelsevis) känslan man får med en Calcutta eller Revo MGX. Nu ska vi i och för sig ha en Shimano Cardiff 300 på Jerkspöt (fick inte tag på en Calcutta 200B eller liknande (Luna eller PLuton är för mycke just nu...))!

Skitfiske!
          Predatorn är fin som den är. Det enda du kan göra är väl att köpa nya kullager, men det är bara överkurs :P

Kommentera

Är du intresserad av något byte isåfall maila mig då på mwennerlund@hotmail.se

Kommentera

5600C Predator: http://youtu.be/N5freh7g188

Den här rullen har jag på mitt yx Edge.Visserligen inga UT grejer,men den funkar kalas.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 887 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13