Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Barramundi
    replied
    Technium är riktigt bra, har iofs förra modellen, men den nya lär väl inte vara sämre. Sedan är Sorön STX najs också, och Penn Sargus. Stradic har jag varit besviken på för de pengarna den kostade (vita modellen), men CI4-modellen är kanske bättre? En tradig grej med både den och Okuma Trio är dock att man inte får någon extraspole. Tänk på att du inte väljer en för tung rulle till ett så lätt spö också.

    Lämna en kommentar:


  • Testis
    replied
    Slår ett rejält slag för denna:
    http://www.happyangler.se/sv/fiskeru...ulle/p/328033/

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    om det är någon som har ytterligare något förslag som ni anser platsar på listan.....
    Dessa 2 är riktigt starka och tåliga rullar...

    http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...l-Tilbud!.html
    http://www.lystfisk.dk/default.asp?p...5&serieID=1735

    Lämna en kommentar:


  • Lozz
    replied
    Technium skulle jag satsa på, en otroligt trevlig rulle. Stradicen kan däremot vara bra till ditt havsöringsfiske då den har högre utväxling än resterande rullar. TRIOn har jag testat några ggr, och har tyvärr varit med om dålig linuppläggning på den. Sorön är också bra rullar, men måste säga att Shimanorullarna är mer gedigna.

    Lämna en kommentar:


  • Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"?

    Hej!

    Har precis beställt ett 9 ft Shimano Speedmaster 10-30 g som jag kommer att använda till havsöringsfiske i första hand....gillar att köpa bra grejjor billigt och när jag hittade spöt för en 1000-ing kunde jag inte låta bli...

    Funderar nu på om jag skall komplettera med ny rulle till spöt eller om jag skall köra vidare med någon av mina 2 ABU Cardinal 503 Albi (gamla modellen) som jag köpte förra hösten och för övrigt är mycket nöjd med? (Gav under 500 kr för rullarna st då vilket jag tycker var extremt prisvärt!)

    Har scannat marknaden och det finns mycket att välja på nu när handlarna rear ut gamla lager för att ge plats åt nästa års nyheter.

    Skulle vara kul i sammanhanget att höra synpunkter från forumets medlemmar om vad som bedöms ge mest "bang for the bucks".

    Har bl.a. hittat följande alternativ:

    Shimano Technium FB 2500 för ca 1000 kr

    Shimano Stradic Ci4 2500 för ca 1450 kr

    ABU Cardinal Sorön STX 20 för ca 900 kr

    ABU Cardinal Sorön SX 20 för ca 700 kr

    Okuma TRIO 30 high speed för ca 760 kr

    Nya Cardinal 503 inkl flätlina för ca 900 kr

    Cormoran Black Star Z för ca 900 kr

    Skulle vara kul att höra vad det finns för åsikter om alternativen ovan respektive om det är någon som har ytterligare något förslag som ni anser platsar på listan.....
    Senast ändrad av Silverbågen; 2012-10-04, 10:46.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 963 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 457 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 776 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 337 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X