Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Jag har en Rarenium 2500 C14 som är grymt skön. Det är som en Stradic C14 men med 1:5 utv istället för 1:6.
    Har även en Penn Battle i 5000 storlek. Väldigt gedigen kvalitetskänsla. Valde dock Rarenium 2500 C14 för lättheten när man ska nöta efter havsöring, framför Penn i 2000 eller 3000 storlek som i 3000storlek väger 125gr mer än Rarenium i 2500.
    Senast ändrad av MagnusN; 2012-10-04, 12:17.

    Kommentera


    • #32
      Absolut billigt att köpa utomlands, men det kan vara värt att överväga kontra garantiproblemet. Blir det strul med rullen är det rätt najs att kunna få den fixad/ersatt utan kostnad. Och ja, sådant händer även med exklusiva Shimano/Daiwa-prylar.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
        Absolut billigt att köpa utomlands, men det kan vara värt att överväga kontra garantiproblemet. Blir det strul med rullen är det rätt najs att kunna få den fixad/ersatt utan kostnad. Och ja, sådant händer även med exklusiva Shimano/Daiwa-prylar.
        Helt rätt! Normark har 5 års garanti på Shimanorullar, någonting som blir knepigare utomlands.

        Kommentera


        • #34
          Någon som har koll på garantitider i tyskland? Min naiva eukonsumenträttsuppfattning får mig att tro att tysk garanti är helt ok den med...
          Är som sagt spekulant på en biomaster och har inte fäst någon större vikt vid svenska garantitiden då jag får två tyska biomaster för samma peng som en svensk. Men visst har barramundi en poäng - det kan ju lätt bli ett skott i foten för några hundralappar om prisera är mer jämna

          Kommentera


          • #35
            Jag köpte Technium 2500 för någon månad sen, kan säga att de var bästa köpet jag gjort på extremt länge... Så jävla skön och ja... finns inget mer o säga, helgrym! Jag hade kollat på en Penn Battle innan jag bestämde mig för technium, visst Battlerullen är grymt robust och stabil. Men tycker den väger för mycket och de känns som en köttkvarn när man vevar, vilket är bläää. Shimanon väger inte mycket och grymt skön att veva med, riktigt goa bromsegenskaper på den med! Så kör på Techniumen!
            Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

            Kommentera


            • #36
              Har ts bestämt sig ännu för vilken rulle? Annars säljer Huntyard berras technium 2500 för 999:-, går inte få den billigare...

              Kommentera


              • #37
                Som många andra har skrivit, Technium. Riktigt fin rulle och till det priset som du skrev så är det bara att slå till!

                Kommentera


                • #38
                  Har fått hem spöt och skall testa det idag....

                  ....inte bestämt rulle än....men lutar åt nåt av Shimano-alternativen....och känner jag mig själv rätt hittar jag nog nåt sätt att motivera för mig själv att det skall bli nån av Stradic alt Biomaster..

                  Detta trots att man som Napp och Nytt-knarkare på 70-talet varit ABU-fan sen barnsben och hade tyckt det varit kul att höra nåt positivt om t.ex Revo Neos.....någon?
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
                    Har ts bestämt sig ännu för vilken rulle? Annars säljer Huntyard berras technium 2500 för 999:-, går inte få den billigare...
                    Riktigt bra pris!

                    Kommentera


                    • #40
                      Fick hem min Shimano Aernos 2500fa från Tyskland igår. Var tvungen att sticka ut och prova lite. MYCKET nöjd med rullen och rekommenderar den starkt.
                      Rulle + 270m 0,17 Fireline Exceed + frakt = 950kr

                      http://www.angel-domaene.de/Shimano-...0-FA--572.html
                      Senast ändrad av Hålan; 2012-10-05, 09:39.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X