Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken haspelrulle ger most "bang for the bucks"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Silverbågen... då har du bevisat att Shimano inte är bäst i alla lägen.
    Mina Mitchell 300Xe och 308Xe har aldrig svikit trots 350 kr/st i inköpspris... och flitigt användande.
    http://www.fishmitchell.com/products/reel/300Xe
    Jag fiskar ju enbart i sötvatten med mina Mitchell men tycker nog dessa rullar helt klart gett mest för pengarna hittills.

    Mest för pengarna betyder ju inte att man måste köpa det senaste. Hellre då en välbeprövad äldre modell.
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2012-10-16, 21:15.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Silverbågen... då har du bevisat att Shimano inte är bäst i alla lägen.
      Mina Mitchell 300Xe och 308Xe har aldrig svikit trots 350 kr/st i inköpspris... och flitigt användande.
      http://www.fishmitchell.com/products/reel/300Xe
      Jag fiskar ju enbart i sötvatten med mina Mitchell men tycker nog dessa rullar helt klart gett mest för pengarna hittills.

      Mest för pengarna betyder ju inte att man måste köpa det senaste. Hellre då en välbeprövad äldre modell.

      Kan inte annat än hålla med i ditt resonemang ...lite av tanken med min fråga initialt...
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

      Kommentera


      • #83
        Är så trött på folk som säger allt tillverkas i Kina och allt från Kina är skit alltså = allt är skit? eller?
        Jobbar på ett svensk företag som har tillverkning i Kina, och vi gör bra grejer.

        Och att handlarna vänder sig till pirat fabrik hjälpa inte dom en skit. Pirat kopierat grejer = sämre kvalitet. Grejerna går sönder och folk blir missnöjda på butiken som har sålt dom skit. Skriver på forum och ingen handlar där.

        Jag tror framtida butiker finns på nätet. Fysiska butiker kostar för mycket. Många utländska affär klarar sig på grund av att dom har lyckas med online delen. Dom börjar online sen vidare som off-line och inte tvärtom som många svenska butiker.

        Det dom svenskar butiker har att konkurrera med är service och leveranstid.

        Kommentera


        • #84
          Så sitter det till slut efter alla turer en rak Shimano Technium 2500 fc på Speedmasterspöt...

          Efter att Youfish fått en ny laddning Rarenium-rullar levererade från Normark/Shimano så skickades bilder på en av de nya rullarna som antydde att även dessa led av skevhetsproblemet.

          Med höstlov och planerat HÖ-fiske i antågande orkade jag inte vänta längre på en kurant rulle utan åkte till HuntyardBerras som levererat spöt och köpte en Technium till deras kampanjpris istället.

          I butiken beskrev jag min erfarenhet av de leverade Rareniumrullarna och i butiken plockades det fram en Rarenium i 1000-model och även en stradic 2500 Ci4 och en Twinpower 2500 Ci4......och guess what.....killarna i butiken verkade rätt snopna att de hade rullar i 2500-3000 kronorsklassen som alla var skeva vid närmare granskning......

          Även om rullarna känns sköna och är lätta så känner åtminstone jag viss tveksamhet inför rullarna i det relativt nya Ci4-materialet... skulle inte köpa en osett utan att ha försäkrat mig om att den var OK i alla fall....

          Ingen skugga på Youfish i detta sammanhang... de har skött sig utmärkt hela vägen.....men förtroendet för Shimano har åtminstone fått en liten törn på den här resan.....
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • #85
            Kanon! Nu vill vi ha fångstrapporter!

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
              Kanon! Nu vill vi ha fångstrapporter!
              ....jag med!!!
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

              Kommentera


              • #87
                Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
                Kanon! Nu vill vi ha fångstrapporter!
                Så var premiärturen med nya spöt och rullen avklarad......med hyggligt resultat

                Click image for larger version

Name:	IMG_1969.jpg
Views:	2
Size:	779,7 KB
ID:	1764914

                2a stoppet, andra kastet small silvret på....2,3 kg...rulle och spö fick med beröm godkänt...skön drillning

                Fisken tog på eget tillverkat drag i "08-färg"

                Click image for larger version

Name:	IMG_1974.jpg
Views:	3
Size:	534,7 KB
ID:	1764915

                Fantastiskt fin dag på sjön som trots fångst höll på att sluta med "katastrof".

                Efter att ha tagit bilden ovan på fångst och spö så packades prylarna in i bilen.....på väg hem plockades dottern upp hos kompisar....väl hemma 2 timmar senare skulle prylarna packas ur bilen....hade haft 4 spön med ut på sjön....när jag kom hem var bara tre spön med hem.....det nya speedmasterspöt med techniumrullen hade blivit kvar i hamnen.....Katastrof!!!!

                Kasta mig in i bilen och körde tillbaka till hamnen.......framme efter mörkrets inbrott ser jag två andra sportfiskare som håller på att packa in prylar i sin bil.....jag hoppar stressad ut och möts av frågan om det var mitt spö de hade hittat och som de var på väg att lämna in på hamnkontoret.......phiew!!!! vilken lättnad.......det finns hopp för mänskligheten trots allt....
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • #88
                  Har precis inhandlat en stradic c14 som jag har till speedmastern . Väldigt nöjd, mjukt och funkar tillsammans perfekt. Nu har jag också köpt ett berkley chili 10' som jag har en abu 300 på. Väldigt imponerande spö, kastar så låååångt, behövs där jag bor. Får bara nämna att cardinalen är en väldigt prisvärd rulle. Shimanon är så mycket mjukare, välbyggd och snygg men abu kostar ju inte en 1/3 och funkar bra. Men,men, pryltokig som få måste jag låta chilin få nåt nytt, kollat technium (1000:-) på huntyard, och aernos (1300), sorön stx (900) på youfish. Nån som vill dela med sig om nåt? Timon fisk

                  Kommentera


                  • #89
                    Ursprungligen postat av timon fisk Visa inlägg
                    Har precis inhandlat en stradic c14 som jag har till speedmastern . Väldigt nöjd, mjukt och funkar tillsammans perfekt. Nu har jag också köpt ett berkley chili 10' som jag har en abu 300 på. Väldigt imponerande spö, kastar så låååångt, behövs där jag bor. Får bara nämna att cardinalen är en väldigt prisvärd rulle. Shimanon är så mycket mjukare, välbyggd och snygg men abu kostar ju inte en 1/3 och funkar bra. Men,men, pryltokig som få måste jag låta chilin få nåt nytt, kollat technium (1000:-) på huntyard, och aernos (1300), sorön stx (900) på youfish. Nån som vill dela med sig om nåt? Timon fisk
                    Efter mina negativa erfarenheter med skeva Ci4 - rullar från Shimano är jag skeptisk till deras olika rullar i det materialet.

                    Köpte själv istället en Technium och den har funkat klockrent....jag tyckte t.o.m. att den gick mjukare än de två Rarenium-rullar jag fick från youfish ....så till HuntyardBerras extrapris känns den som ett fynd....rullen har dessutom levererat två havsöringar den gångna veckan...;-)

                    Skulle välja Technium före Aernosrullen alla dar i veckan....den är rak och har skönare vevhandtag.

                    Mina cardinal 503 Albi är jag också mycket nöjd med och det går att hitta uppföljaren till de rullarna till bra pris för närvarande.

                    Sorön STX till det priset tror jag också är ett fynd....har en kompis som har lovordat sin STX

                    Lycka till med rullköpet!
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • #90
                      Tror inte denna jag fick tag i e skev. Inte vad jag känner o ser iallafall. Men har beslutsångest om stx eller techniumen som du lovordar. Kommer att beställa ikväll så vi får se. Trivs du med speeden? Grymt vilka små snärta kast den kan.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X