Missljud i ny Ambassadeur Predator 5601c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Missljud i ny Ambassadeur Predator 5601c

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tack till alla som har svarat, känns som om att det som ska göras är ganska givet.

    Nej, jag vågar inte öppna upp vevsidan på egen hand, med risk att jag gör något som hindrar mig från att reklamera, hade missljuden uppstått efter ett halvår visst.

    Nu fick jag iväg ett mail till butiken, sitter otålmodigt och väntar på svar. Inser att det inte blir något fiske i helgen med nya rullen, tappat suget för o ha rullen nu, kommer bara gå och oja mig över att den ska börja föra oväsen eller gå sönder så det lutar åt en retur istället om butiken hör av sig.

    Skickar jag rullen till ABU kan de säkert handplocka en som definitivt är tyst och som den ska, men det kommer dra ut på tiden. Hos butiken kan det vara en hel batch som är dålig om de skickar en ny. Är butiken smart så skickar de en ny rulle + retursedel(fick ingen från början) så kan jag ha den nya redan på fredag, och eventuellt returnera båda då men det förutsätter att de hör av sig...

    Edit: Mannen jag pratade med på ABU sa att rullen ska ha en sammetslen gång. Så har jag också upplevt de Predatorrullar jag känt på i affär samt min inshore, inget konstigt med någon.
    Senast ändrad av fiskarmedhatt; 2012-10-17, 14:07.

    Kommentera


    • #12
      Jag fick svar från butiken, inget bekymmer med dom, visst det kan kännas lite knivigt när det inte finns telenummer, men bra support ändå. Var bara ett tillfälligt problem med deras mail i morse, fick riktigt snabba svar när jag väl fick iväg ett så jag är tacksam för hjälpen från deras sida.

      Skickade ändå in rullen med ångerrätt, pallar inte med reklamation och väntan på att få ny rulle osv. Hade hoppats på att kunna fiska med den nu i helgen, ska rullen ner till svängsta och vända kommer det säkert dra ut en del på tiden och min ångerrättsfrist hinner gå ut. Funderade på att beställa en ny Predator ikväll så jag har en, men meh... suget är borta nu

      Bad butiken undersöka rullen så den inte bara hamnar i hyllan och någon annan råkar köpa den.

      Kommentera


      • #13
        Funderade på att beställa en ny Predator ikväll så jag har en, men meh... suget är borta nu
        Finns gott om andra rullar, nu när du har känt på predatorn finns det ingen annan du är sugen på ?

        Kommentera


        • #14
          Ja, jag hade riktiga "cravings" på predatorn, men sen upptäcker man att det finns så mycket annat godis bland multirullarna Skönt att det löste sig för dig och lycka till med att hitta en rulle som passar dig!

          Kommentera


          • #15
            kika på en 5500cs pro rocket, finns uppgradering möjligheter till den vid senare tillfälle om man så vill. Eller om plånboken är djup nån dyrare japs med chip
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

            Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

            Kommentera


            • #16
              hade funderat länge och väl på en predator och ville verkligen köpa en, vill väl det fortfarande, men detta missöde och annalkande vinter gör att det nu kan vänta Haft en inshore sedan aug 08, predatorn kom väl 09? Kändes ju sisådär när jag såg den i annons Eftersom jag har en inshore vet jag ju precis hur rullen ska låta och bete sig, de är nära identiska, samt att jag klämt på predatorer i butik.

              högre utväxling, tumtangent, finare utsida, plus att jag kan ha andra användningsområden för min gamla inshore var väl det som avgjorde. Predatorn skulle använts till jerkbait, nått jag idkar mycket. Vet ingen annan rulle som direkt matchar eller är lika hållbar som den out of the box, skulle väl vara inshore då.

              En CS Pro rocket är nog inget jag ut-trimmar för jerkfiske Den hade jag velat ha till annat

              Kommentera


              • #17
                Jag hade predator och inshore samtidigt, och då blev inshoren bara liggandes, kändes onödigt med två nästan identiska rullar. Tråkigt om inte annat.

                Sen är det väl standard att aldrig bli nöjd. Men vevar du vänster och vill ha en jerk rulle så är ju 5601 JB en riktigt bra jerk rulle. Sen kan man ju alltid diskutera den svarta färgen om man föredrar den eller ej.

                Finns en tråd om Predatorn om du söker, där bland annat jag argumenterar mot predatorn. Lite mat nyttigt där faktiskt.

                Mitt förslag till dig är att kolla på en annan rulle då du redan har inshoren

                Kommentera


                • #18
                  Min Inshore är sliten, gavlarna har fått sig några törnar, repor på aluminiumplattan, muttrar är slitna, lite dåligt skött och bromspaketet behöver bytas/renoveras Den ser och är helt enkelt tråkig numera, men i grund och botten underbar att fiska med. Skulle vara skitnöjd med en ny predator/inshore, men iom att det står mellan dom är valet enkelt, trots happyanglers erbjudande 999:- för inshore :S

                  Nackdelen är ju lagringen för spolaxeln skiljer sig från de andra ambassadeurerna, därav lite småkasst att ha båda två.

                  Bäst är också att köpa spö och rullar över disk när man kan kolla att allt är som det ska före man betalar, trist bara att allting blir så jäkla dyrt i vanlig butik. 1695 kr för en Predator går ej att hitta i vanlig butik.
                  Senast ändrad av fiskarmedhatt; 2012-10-17, 21:13.

                  Kommentera


                  • #19
                    Det är sant det du säger, jag tror jag har köpt 3 rullar över disk samt en hel del spön, men resten av grejerna är besällda över nätet. Aldrig haft större problem med grejerna.

                    Det är ju bra pris på Revo Toro just nu som jag tycker är en bra rulle. skön att kasta med , drilla och även fiska med. Jag fick inte till greppet 100% vid jerk, men jag har väl special edition händer. Sen såg jag att Tajtlajn säljer Daiwa Luna 253L för 2500:- om det är intressant.


                    Om du verkligen vill ha predatorn så kör på det En fin rulle helt klart, tror du inte blir missnöjd!

                    Kommentera


                    • #20
                      Hade precis samma problem som du beskriver. Men jag öppnade upp rullen och fann problemet. La även upp en tråd om det här på FS.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 934 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 392 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 671 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 084 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X