Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Ett f4 72lv 7-28 hamnade den på har precis hämtat den och inte ens fått på linan utan bara torrmonterat men det kändes väldigt fint .
    Har varit ett par byten på rullar då jag handlade några olika från Tyskland i höstas när dom reades ut men dom har fått vandra vidare bla en revo exd
    .
    det blir lätt ett beroende med multirullar men det här kändes bra och knarren var saknad från hasplarna
    Tror du kommer bli helnöjd. Den är underbar att fiska med!

Kommentera

• Det är inte ofta numera men någon gång ibland trillar det in lite prylar.
      Har avnjutit en av de absolut bästa rullarna jag vet ett tag precis som den kom från fabrik, till och med smörjningen är original (och utmärkt) trots rullens ålder.
      Click image for larger version

Name:	AlphasRnytt01a.jpg
Views:	144
Size:	555,8 KB
ID:	2598108

Talar naturligtvis om min Daiwa Alphas R.
      Hedgehog Air Ceramic har jag haft liggande ett tag, nyss dök kolfiberlameller upp så nu är det dags att pyssla om R'en lite.
      Kullager behöver egentligen inte bytas, jag gör det mest för jag vill spara de gamla originallagren i perfekt skick.
      Lamellerna är dock japantillverkade första Alphas-seriens enda svaghet så de bör bytas ut.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
        Det är inte ofta numera men någon gång ibland trillar det in lite prylar.
        Har avnjutit en av de absolut bästa rullarna jag vet ett tag precis som den kom från fabrik, till och med smörjningen är original (och utmärkt) trots rullens ålder.
        Click image for larger version

Name:	AlphasRnytt01a.jpg
Views:	144
Size:	555,8 KB
ID:	2598108

Talar naturligtvis om min Daiwa Alphas R.
        Hedgehog Air Ceramic har jag haft liggande ett tag, nyss dök kolfiberlameller upp så nu är det dags att pyssla om R'en lite.
        Kullager behöver egentligen inte bytas, jag gör det mest för jag vill spara de gamla originallagren i perfekt skick.
        Lamellerna är dock japantillverkade första Alphas-seriens enda svaghet så de bör bytas ut.
        Den rullen ligger högt upp på önskelistan. Tyvärr blir de ju både svårare att hitta och dyrare för var dag.
        lite smått tragiskt faktiskt att man går och suktar och letar efter så gamla modeller som orginal zillion, alphas, millionair och conquest när tillverkarna spottar ut modeller hela tiden. Men nej. De gamla är för bra för att bytas ut. Finns väl ingenting de nya tillför mer än sämre byggkvalitet och låglöneland.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Exxet, 2012-02-06, 19:24
        14 svar
        3 502 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg Teliafelia  
        Startad av fippe, 2012-10-06, 17:41