Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vill man inte/orkar inte osv kan man ta den från till exempel plat eller något för ett par hundra till..
    Jag ska be ett par bekanta som jobbar i Asien att försöka få in den i EU momsfritt, går det slipper även jag momsen så länge den går via ett EU land....

    Sedan ska jag ha kul hela hösten, jag startar i slutet av Augusti och kör på så ofta jag kan fram till isen lägger sig...

    Jag har en liknande uppsättning till Hö. En Calcutta 201 DC och ett Marksman -40 gr 3 delat, blir denna kombon lika bra så behöver jag inte köpa nya prylar på ganska många år

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      ...blir denna kombon lika bra så behöver jag inte köpa nya prylar på ganska många år
      Låter som rena mardrömmen

      Kommentera


      • Låter som rena mardrömmen
        Att inte behöva köpa nytt och att inte köpa är 2 helt olika saker, det jag beställer nu är inget jag behöver men förbaskat roligt ändå och något jag säkert kommer att göra snart igen...

        Kommentera


        • ....nu känns det som att risken överhängande att det för egen del blir två rullar istället för en.....



          /S

          Edit: drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a

          Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
          Senast ändrad av Silverbågen; 2013-07-01, 13:55. Anledning: Reducering av inköpsabstinens...
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
            .... drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
            Du blir inte besviken! Ha det //T

            Kommentera


            • Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
              Sedan vet jag att även Daiwa Ryoga ska va en riktigt trevlig rulle, skulle man inte kunna byta ut Amb. 2500 C mot den som metrulle och då även passa på att beställa ett riktigt bra metspö från Greys eller Hardy ??

              Jag kan få hit min CQ 51 momsfritt, den skickas via Singapore så den kommer antagligen gå från Japan till Singapore och sedan Danmark och slutligen till mig.. det kommer kosta lite under 3000 kr totalt
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-01, 16:11.

              Kommentera


              • Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
                Och när pappa fått sitt måste även barnen ha presenter som pappa kan låna eller hur ?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Sedan vet jag att även Daiwa Ryoga ska va en riktigt trevlig rulle, skulle man inte kunna byta ut Amb. 2500 C mot den som metrulle och då även passa på att beställa ett riktigt bra metspö från Greys eller Hardy ??
                  Touche!!

                  På spösidan lutar det nu åt två självbyggen....ett på drygt 7 fot med kastvikt på 5/8 alt 3/4 oz och ett lite längre på 8-8,6 fot med kastvikt på 1 oz

                  Väljer mellan klingor från MHX och Phenix beställda från Rodpro.de....de kör just nu ett introerbjudande på 20% rabatt på hela ordern i samband med att de tagit in Phenix-klingorna i sortimentet

                  Deras top-of-the line klinga K2 casting ser riktigt intressant ut.....7,1 fot 5/8...35 gram!!! Alt 7,1 fot 3/4 på 43 gram!!

                  När jag metar borre så kör jag fortfarande old school.....4 m top-knutet glasfiberspö....lovar dock att när en kilo-plussare kliver på den outfiten så saknar jag inte de japanska entusiastrullarna särskilt mycket.....

                  /S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Och när pappa fått sitt måste även barnen ha presenter som pappa kan låna eller hur ?


                    Njae....som status är nu är det nog än så länge dottern som lånar av pappsen.....hon klagar dock inte....

                    /S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • Njae....som status är nu är det nog än så länge dottern som lånar av pappsen.....
                      Grabben har fått 1 STX och 1 Torro 60 och 1 NaCi 50 som pappa lånar ibland men pappa tycker inte om dom så det får väl bli att han får något som pappa tycker om att låna

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 873 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 372 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 072 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X