Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    I år har jag nog varit snäll och rar, för av min fru fick jag en Tatula Type-R!
    Du får väl skriva en lathund om hur man lyckas med det!
    ...men risken är, om hon köper fiskerullen själv, att hon kan se hur mkt pengar mina andra rullar kostar ...

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-12-25, 11:39.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Du får väl skriva en lathund om hur man lyckas med det!
      ...men risken är, om hon köper fiskerullen själv, att hon kan se hur mkt pengar mina andra rullar kostar ...

      //T
      Skulle gärna skriva en lathund, om jag visste vad jag gjort (eller inte gjort) för att lyckas

      Sen är det ju precis som du säger, hon har köpt den själv så nu vet hon precis vad rullar kostar. Dessutom var hon in på mitt eBay-konto för att kolla att jag inte köpt en likadan själv (hade nämnt nåt om en rullauktion), så nu är man ju rökt på riktigt
      Senast ändrad av Fogeljazz; 2013-12-25, 15:06.

      Kommentera


      • Har gått och blivit riktigt sugen på en Ryoga men funderar på vilken storlek man ska välja. 1016HL eller 2020HL? Tänkte främst ha den till beten mellan 15-70g på spön mellan 2-2,40m. Gillar lite mindre rullar så det lutar åt 1016 men vill ju samtidigt att den ska hålla så bra som möjligt. Någon i Stockholm som har den ena eller andra så man kan känna lite på de? Vilket ställe är bäst/billigast att beställa från?

        Kommentera


        • Barnmorskan kommer säkert svara snart. Kan dock säga att jag gått i samma tankar som du och till de betesvikterna som du nämner så kommer den mindre funka utmärkt.
          De ska vara riktigt gedigna...

          Kommentera


          • Som Engqvist säger är 1016 lagom!
            Det är isfritt och jag får hem en SV-spole så fort EMS/posten får ändan ur, fredag tror jag. Vi kör någon dag snart så kan du kanske testa en Lin10 med 1016-spole (ryoga original), Megabass-spolen (lin10 original) samt SV-spole. Men då måste du ta med Tatulan

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Som Engqvist säger är 1016 lagom!
              Det är isfritt och jag får hem en SV-spole så fort EMS/posten får ändan ur, fredag tror jag. Vi kör någon dag snart så kan du kanske testa en Lin10 med 1016-spole (ryoga original), Megabass-spolen (lin10 original) samt SV-spole. Men då måste du ta med Tatulan
              SV-spolen verkar ju vara nåt i hästväg. Är bra sugen på att ta hem en och peta in i min Luna 103. Men en Ryoga med SV-spole är ju en riktig goserulle!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                SV-spolen verkar ju vara nåt i hästväg. Är bra sugen på att ta hem en och peta in i min Luna 103. Men en Ryoga med SV-spole är ju en riktig goserulle!
                Jag har en färdigmoddad luna jag kan testa i. Blir du sugen sen kanske jag har ett pinjongdrev till pixy över. Annars kan jag varmt rekommendera en 6,8:1 drevning. Rullen får ett helt nytt liv!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  Jag har en färdigmoddad luna jag kan testa i. Blir du sugen sen kanske jag har ett pinjongdrev till pixy över. Annars kan jag varmt rekommendera en 6,8:1 drevning. Rullen får ett helt nytt liv!
                  Låter kanon, du får gärna testa och rapportera! Vore ju fint med en lite högre utväxling, kan tänka mig att rullen vaknar till ordentligt då. Stämmer det att Pixy-dreven passar rakt ner i lilla Lunan? Det finns ju drevsats på Tackle Trap till ett bra pris. Har även sneglat på HLC-spolen till Steez, som också ska passa i Luna 103. Vore skoj ifall den ska gå mer dedikerat som gäddrulle.

                  Btw, har du hört nåt om spolar till Tatula-serien? Eller händer det kanske inget där innan JDM Tatulan kommer...om den kommer.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                    Låter kanon, du får gärna testa och rapportera! Vore ju fint med en lite högre utväxling, kan tänka mig att rullen vaknar till ordentligt då. Stämmer det att Pixy-dreven passar rakt ner i lilla Lunan? Det finns ju drevsats på Tackle Trap till ett bra pris. Har även sneglat på HLC-spolen till Steez, som också ska passa i Luna 103. Vore skoj ifall den ska gå mer dedikerat som gäddrulle.

                    Btw, har du hört nåt om spolar till Tatula-serien? Eller händer det kanske inget där innan JDM Tatulan kommer...om den kommer.
                    Stämmer bra att pixydreven passar direkt. Pinjongdrevet är 1mm längre vilket gör att td-z och 10XX-spolarna funkar. Antingen tar man standardpixy 5,8:1 eller PX68 som är 6,8:1.
                    Man bör ta en längre mekbromsarm också, t. ex zillion funkar. Eller pixy så klart!
                    Jag har ett fyra-fem olika tuningspolar i passande storlek du skulle kunna få testa. Vill du ha en som funkar direkt är Ringa SSS-spolen trevlig.

                    Beträffande Tatulan är första specarna på JDM-modellen släppta. Den kommer ha en 103-spole dvs grundare än exportmodellen. Ska bli kul att se vad som kommer. Har en känsla av att vi kan komma att se en del fler modeller med nya t-wing.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Som Engqvist säger är 1016 lagom!
                      Det är isfritt och jag får hem en SV-spole så fort EMS/posten får ändan ur, fredag tror jag. Vi kör någon dag snart så kan du kanske testa en Lin10 med 1016-spole (ryoga original), Megabass-spolen (lin10 original) samt SV-spole. Men då måste du ta med Tatulan
                      Vore grymt kul! Dra iväg ett PM innan ni ska ut så hänger jag och Tatulan på om jag kan. Annars litar jag på expertisen och kör en 1016.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X