Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • engqvist
    replied
    Du har inte funderat på import mr mansson? Abu spöna är säkert riktigt bra men de kostar ju en slant.
    Du kan få hem riktigt roliga spön för mindre pengar.

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Är det någon av er som har koll på priserna när det gäller ABU Fantasista ShiroNano -28 gr,
    Med koll menar jag var man kan få det till ett ok pris, jag har hittat det för runt 2000 kr i Danmark men skulle gärna komma ner lite till med tanke på att jag ska ha det som leksak inte för seriöst fiske, där har jag mitt Orenji och snart ett Hardy...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Ni måste fått tag på riktigt unika rullar.
    Borde inte va svårt att bygga om den så linspridaren kopplar loss dom ska ju va på det sättet , ytterligare ett trevligt projekt för hösten och vintern

    Blir väl till att åka in i en butik och klämma på dom, mitt orenji är jag nöjd med men det är inte så roligt att leka med, det används när man är ute efter att få napp (Abborre)

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Både min och en bekant till mig har synkade spridare, han har samma storlek som du.
    Dom är köpta på Sportfiskegiganten för ca: 2 år sedan.(995 kr på rea)

    Förresten vad tror du om att köpa ett Shiro Nano -28 gr som leksak för lätta beten..
    Ni måste fått tag på riktigt unika rullar. Angående spöt så har jag aldrig haft äran att testa spön från Abus Japan sortiment. Men det lär nog inte vara tråkigt!!

    Lämna en kommentar:


  • Hippo
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Både min och en bekant till mig har synkade spridare, han har samma storlek som du.
    Dom är köpta på Sportfiskegiganten för ca: 2 år sedan.(995 kr på rea)

    Förresten vad tror du om att köpa ett Shiro Nano -28 gr som leksak för lätta beten..
    Du menar alltså att ni har Mörrumrullar i 1600/3600 storlek där spridaren följer med vid kast?! I så fall unikt..riktigt unikt.

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Har själv 3600 och den har inte synkad spridare. Skulle de ha den på den mindre??
    Både min och en bekant till mig har synkade spridare, han har samma storlek som du.
    Dom är köpta på Sportfiskegiganten för ca: 2 år sedan.(995 kr på rea)

    Förresten vad tror du om att köpa ett Shiro Nano -28 gr som leksak för lätta beten..
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-29, 11:22.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag har den lilla av varje, CQ i 51 Japanvariant och Mörrum 1600 köpt här, båda är bra rullar men jag föredrar CQ.
    Jag är inte så glad för att Mörrum har en synkad spridare på så pass små rullar, men du kommer nog bli positivt överraskad av båda.
    Vilken Mörrum har du??
    Har själv 3600 och den har inte synkad spridare. Skulle de ha den på den mindre?? Låter otroligt. Du måste fått någon prototyp.
    Angående kastlängder så jämförde vi Mörrum mot dc. Dc kastade längre men skillnaden var mycket mindre än vi trodde. Nu är det en ny Mörrum som säljs i Japan med magnet broms. Så den vet jag inte hur den är. Men den vore kul att testa...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Mörrum billigare än Calcutta conquesten?Går dessa ens att jämnföra med varandra???

    Jag har den lilla av varje, CQ i 51 Japanvariant och Mörrum 1600 köpt här, båda är bra rullar men jag föredrar CQ.
    Jag är inte så glad för att Mörrum har en synkad spridare på så pass små rullar, men du kommer nog bli positivt överraskad av båda.

    Lämna en kommentar:


  • Storborre
    replied
    Mörrum billigare än Calcutta conquesten?
    Går dessa ens att jämnföra med varandra???

    http://www.japantackle.com/ABU/Abu_Morrum_ZX1600MAG.htm
    http://www.japantackle.com/Shimano/Shimano_Conquest.htm

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Har beställt mig ett nytt spö & rulle för kasta tailar & spinnare .

    Först hittade jag en snudd på ny endast provkastad (ej fiskad) Daiwa Luna 253L på ehamnen i förra veckan.

    Sedan ville jag ha tag på ett 2 delat spö som klarar tunga beten & hittade www.tackleindustries.com . Efter att läst på lite så tycks deras spön vara riktigt grymma , i musky världen verkar dom lyriska över spöna några säger att dom är klass med St:Croix ledgend (nja kan dom vara så vassa återstår att se) .
    Ett 9 fot 2 delat 2-6 oz med split grip beställdes igår kväll + lite beten
    Har jag tur så har jag rullen den här veckan & spöt i början på nästa .

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 934 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 456 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 757 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 325 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X