Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jorgen.mansson
    replied
    Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
    Och när pappa fått sitt måste även barnen ha presenter som pappa kan låna eller hur ?

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
    Sedan vet jag att även Daiwa Ryoga ska va en riktigt trevlig rulle, skulle man inte kunna byta ut Amb. 2500 C mot den som metrulle och då även passa på att beställa ett riktigt bra metspö från Greys eller Hardy ??

    Jag kan få hit min CQ 51 momsfritt, den skickas via Singapore så den kommer antagligen gå från Japan till Singapore och sedan Danmark och slutligen till mig.. det kommer kosta lite under 3000 kr totalt
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-01, 16:11.

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    .... drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
    Du blir inte besviken! Ha det //T

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    ....nu känns det som att risken överhängande att det för egen del blir två rullar istället för en.....



    /S

    Edit: drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a

    Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
    Senast ändrad av Silverbågen; 2013-07-01, 13:55. Anledning: Reducering av inköpsabstinens...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Låter som rena mardrömmen
    Att inte behöva köpa nytt och att inte köpa är 2 helt olika saker, det jag beställer nu är inget jag behöver men förbaskat roligt ändå och något jag säkert kommer att göra snart igen...

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    ...blir denna kombon lika bra så behöver jag inte köpa nya prylar på ganska många år
    Låter som rena mardrömmen

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Vill man inte/orkar inte osv kan man ta den från till exempel plat eller något för ett par hundra till..
    Jag ska be ett par bekanta som jobbar i Asien att försöka få in den i EU momsfritt, går det slipper även jag momsen så länge den går via ett EU land....

    Sedan ska jag ha kul hela hösten, jag startar i slutet av Augusti och kör på så ofta jag kan fram till isen lägger sig...

    Jag har en liknande uppsättning till Hö. En Calcutta 201 DC och ett Marksman -40 gr 3 delat, blir denna kombon lika bra så behöver jag inte köpa nya prylar på ganska många år

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    ....så kanske du kan berätta lite om utrustningarna....
    Det är klart att gör det gärna. Det är vi här för.

    Så ovanifrån och ner:
    Det första setet består av ett Premier 1,5 oz och en cutta 201D. Detta set används i första hand som "lättjerkset" för beten mellan 20 och 70g och som första sättet för gäddjiggar. Spöet har noll entusiast värde tycker jag , men det fungerar fint fint till det jag använder det för. På detta spöt har jag använt ett anta rullar t. ex: 4501 CS, Luna 203 , Luna 103, Cutta 201 DC ( kastar till månen med den), cutta 201b, cutta 101b, curado 201DHSV , curado 201E för att nämnda några intressanta rullar.

    Det andra setet består av ett Premier 1 oz och en cutta 101 TE GT, dvs jänkar CQ. Med detta set fiskar jag med ännu lättare jerkbeten och jiggar och viktmässigt ligger dessa beten från 10g till 30g-35g. Som jag jiggfiskar med något mindre jiggar en hel del under sommaren, detta set används till för att hålla bottenkontakt med jiggar så länge deras totalvikt inte blir tyngre än 30g.

    Det tredje setet består av ett premier 3/4 och en cutta 51 TE GT och med detta set kastar jag alla beten jag har från 5g till 20-25g. Vill jag komma nära ul, då måste jag byta spö till ett 5g spinnspö jag har, men detta har inte hänt på många år. Detta set är kanon till att spinna i wobblers som rapala 7 till 13 cm, spinnare och även jiggar under 20g. Detta spö är hel ok, för det priset det kostar. Blir det lite för mkt "wobbleri" , då byter jag till ett avid på 8,6 fot och -1 oz.

    TE GT rullar används flitigt med andra spön jag har för lite andra fiskemetoder. Deras relativ låga vikt i jämförelse med vilken kvalité och fiskekänsla de levererar gör dom till mina fav. och de har skickat många andra rullar till hyllan i första hand och sen vidare till försäljning.

    Att det har blivit mkt shimano på slutet det ska inte betyda att de är bäst. Man skulle kunna tro det, men det är inte så är fallet, kanske ....

    Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-07-01, 14:59.

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    http://search.rakuten.co.jp/search/m...0&st=A&x=0&f=1

    Finns i en hel del butiker. Du behöver dock en dropbox Tex tenso.com i japan för vidarebefordring från de flesta butiker.

    Vill man inte/orkar inte osv kan man ta den från till exempel plat eller något för ett par hundra till...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    ca 2500kr + moms och tull på rakuten om man passar på.
    Länka gärna dit det blir ju inte en direkt hemsk summa !

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
107 svar
23 932 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Utter
av Utter
 
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 295 svar
261 887 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
852 svar
138 376 visningar
0 gillar
Senaste inlägg El_Kebabo  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 030 svar
192 670 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 082 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Arbetar...
X