Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Grabben har fått 1 STX och 1 Torro 60 och 1 NaCi 50 som pappa lånar ibland men pappa tycker inte om dom så det får väl bli att han får något som pappa tycker om att låna
    Än så länge håller dottern tillgodo med lätta haspelkit (inga problem med windknots för hennes del)....till skillnad från dig gillar jag min STX och använder den numera som gäddrulle...Torosarna som jag iockså fortfarande gillar får dock numera mest vila till förmån för den mindre och lättare STXen....




    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Njae....som status är nu är det nog än så länge dottern som lånar av pappsen.....
    Grabben har fått 1 STX och 1 Torro 60 och 1 NaCi 50 som pappa lånar ibland men pappa tycker inte om dom så det får väl bli att han får något som pappa tycker om att låna

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Och när pappa fått sitt måste även barnen ha presenter som pappa kan låna eller hur ?


    Njae....som status är nu är det nog än så länge dottern som lånar av pappsen.....hon klagar dock inte....

    /S

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Sedan vet jag att även Daiwa Ryoga ska va en riktigt trevlig rulle, skulle man inte kunna byta ut Amb. 2500 C mot den som metrulle och då även passa på att beställa ett riktigt bra metspö från Greys eller Hardy ??
    Touche!!

    På spösidan lutar det nu åt två självbyggen....ett på drygt 7 fot med kastvikt på 5/8 alt 3/4 oz och ett lite längre på 8-8,6 fot med kastvikt på 1 oz

    Väljer mellan klingor från MHX och Phenix beställda från Rodpro.de....de kör just nu ett introerbjudande på 20% rabatt på hela ordern i samband med att de tagit in Phenix-klingorna i sortimentet

    Deras top-of-the line klinga K2 casting ser riktigt intressant ut.....7,1 fot 5/8...35 gram!!! Alt 7,1 fot 3/4 på 43 gram!!

    När jag metar borre så kör jag fortfarande old school.....4 m top-knutet glasfiberspö....lovar dock att när en kilo-plussare kliver på den outfiten så saknar jag inte de japanska entusiastrullarna särskilt mycket.....

    /S

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
    Och när pappa fått sitt måste även barnen ha presenter som pappa kan låna eller hur ?

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
    Sedan vet jag att även Daiwa Ryoga ska va en riktigt trevlig rulle, skulle man inte kunna byta ut Amb. 2500 C mot den som metrulle och då även passa på att beställa ett riktigt bra metspö från Greys eller Hardy ??

    Jag kan få hit min CQ 51 momsfritt, den skickas via Singapore så den kommer antagligen gå från Japan till Singapore och sedan Danmark och slutligen till mig.. det kommer kosta lite under 3000 kr totalt
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-07-01, 16:11.

    Lämna en kommentar:


  • tonyex
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    .... drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a
    Du blir inte besviken! Ha det //T

    Lämna en kommentar:


  • Silverbågen
    replied
    ....nu känns det som att risken överhängande att det för egen del blir två rullar istället för en.....



    /S

    Edit: drog just iväg en beställning till Japan Tackle på en Scorpion XT1001 och en Calcutta Conquest 51:a

    Det är ju trots all pappas födelsedag idag och kan man inte bestämma sig för Aftonbladet eller Expressen....så får man väl köpa båda....
    Senast ändrad av Silverbågen; 2013-07-01, 13:55. Anledning: Reducering av inköpsabstinens...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Låter som rena mardrömmen
    Att inte behöva köpa nytt och att inte köpa är 2 helt olika saker, det jag beställer nu är inget jag behöver men förbaskat roligt ändå och något jag säkert kommer att göra snart igen...

    Lämna en kommentar:


  • barnmorskan
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    ...blir denna kombon lika bra så behöver jag inte köpa nya prylar på ganska många år
    Låter som rena mardrömmen

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 299 svar
262 596 visningar
0 gillar
Senaste inlägg barnmorskan  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 382 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 529 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 298 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X