Skulle vara kul att se om lillrullen i denna serie skull platsa att kasta 5gram brahttp:// http://www.japantackle.com/A..._ZX1600MAG.htm
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Baitcast Finesse - Ultralätt med multirulle
Collapse
X
-
Det tror jag absolut, 1600ZX av tidigare snitt fixar det och jag tror (obs. tror) att denna modell har lättare spole. Sen beror det ju på vad för 5 gram som ska kastas =) skillnad på 5 gram spinnare och 5 gram balsawobbler..Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggSkulle vara kul att se om lillrullen i denna serie skull platsa att kasta 5gram brahttp:// http://www.japantackle.com/A..._ZX1600MAG.htm
Kommentera
-
Ja det vore intressant att se vad den rullen klarar av. Jag har 3601:an, jag har inte pressat den ännu men den kastar fint ner till 9g iallafall.Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggSkulle vara kul att se om lillrullen i denna serie skull platsa att kasta 5gram brahttp:// http://www.japantackle.com/A..._ZX1600MAG.htm
Kommentera
-
Jag behöver ingen rulle egentligen men mitt 8 fots skeletor prospö 4-20gram skulle vilja ha en ny kompis. Gillar runda rullar så Mörrum eller en Calcutta Conquest 50 skulle sitta fint, samt att de kostar typ lika mycket. Står att Mörrumrullen är made in Sweden. Kan man skicka den till Svängsta trots att den är köpt från Japan, om den strular?
Kommentera
-
Tror knappast att Abu service skulle bråka. De brukar vara grymt trevliga och bra. Och med tanke på att rullen ej går att köpa i Sverige blir det knappast gnäll att den inte är köpt här..Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggJag behöver ingen rulle egentligen men mitt 8 fots skeletor prospö 4-20gram skulle vilja ha en ny kompis. Gillar runda rullar så Mörrum eller en Calcutta Conquest 50 skulle sitta fint, samt att de kostar typ lika mycket. Står att Mörrumrullen är made in Sweden. Kan man skicka den till Svängsta trots att den är köpt från Japan, om den strular?
Kommentera
-
Sen har väl den gamla ivcb bromsen och den nya har magnet. Vilken som passar bäst till lätta beten skulle jag vilja vetaUrsprungligen postat av Hippo Visa inläggDet tror jag absolut, 1600ZX av tidigare snitt fixar det och jag tror (obs. tror) att denna modell har lättare spole. Sen beror det ju på vad för 5 gram som ska kastas =) skillnad på 5 gram spinnare och 5 gram balsawobbler..
Kommentera
-
Du som har denna rulle kanske har koll på om den är magnesiumfri. Vill ha alu så det håller i skärgårdens vatten. Sen hur upplever du magbromsen? Är sugen på att beställa en när de åter är i lager. Förresten var köpte du din? Japantackle?Ursprungligen postat av grynning Visa inläggJa det vore intressant att se vad den rullen klarar av. Jag har 3601:an, jag har inte pressat den ännu men den kastar fint ner till 9g iallafall.
Kommentera
-
Den är fri från magnesium, gjord i alu, så den ska nog hålla. Det var väl lite ovant med magbroms till en början så det tog säkert 5 kast innan jag hittade teknik och inställning!Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggDu som har denna rulle kanske har koll på om den är magnesiumfri. Vill ha alu så det håller i skärgårdens vatten. Sen hur upplever du magbromsen? Är sugen på att beställa en när de åter är i lager. Förresten var köpte du din? Japantackle?
nä men skämt å sido så funkar den bra och det känns som att den är bredare i sitt register än IVCB bromsen.
Jag köpte min på axia sport via rakuten, snabb leverans med spårning.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 248 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 922 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 277 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 193 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 174 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
Kommentera