Tips till alla som ska investera i nytt spö till våren. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips till alla som ska investera i nytt spö till våren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Här är en till som har ett Bandit 7'3. Det är absolut ett najs spö, särskilt om man fiskar mycket med tyngre beten. Tycker man tappar känslan lite när man kommer ner på beten på 50-70 gram, men för jerkbaits på 80 gram och uppåt är det kalas.

    Det jag har varit lite besviken på är korkkvalitén. Hade först ett Badit 6'6 som jag reklamerade pga detta, så fick jag en 7'3 som ersättning (eftersom de inte längre hade kvar 6'6), men korkkvalitén är inte helt hundra på det jag har nu heller. (Ska ju dock sägas att det är ett problem med väldigt många spön även från andra tillverkare, och det beror på hur på kräsen man är med sådant, det handlar ju enbart om estetik).

    När det gäller längden skulle jag säga att fördelarna med ett 7'3 överväger. Man får längre kast och det blir lättare att sätta mothuggen. Ett tips om man tycker att man plaskar i vattnet från låga båtar är att köra tekniken "armhålsjerkning". Lite svårt att förklara hur jag menar, men då får du upp spöet så pass högt att du får en bra jerkningsvinkel även om du står på land.

    Kommentera


    • #42
      Mycket bra tips där med Armhåletricket !
      Funkar skitbra då man fiskar från båt med höga fribord.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 299 svar
      262 617 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg barnmorskan  
      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
      858 svar
      139 401 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg gaddivar  
      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
      1 031 svar
      193 573 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
      7 svar
      2 141 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg billion
      av billion
       
      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
      79 svar
      12 299 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Torekrok  
      Arbetar...
      X