Bästa spö tillverkaren för gädd fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spö tillverkaren för gädd fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa spö tillverkaren för gädd fiske

Ska köpa mig ett eller 2 nya spön i vinter & jag vill ha ett grymt spö .
    I första hand är det ett spö för tailbeten från 60 gram upp till 120 & eventuellt en jerk pinne .

Kollar på St:Croix legden & det är jätte fina spön , men jag tycker inte dom sitter perfekt i handen .
    Hade det varit längre bakhandtag & inte så tjocka handtag hade jag köpt ett eller 2 direkt .

Vad finns det fler för alternativ i KLASS med St Croix Legend .

Bra & fina spön finns det massor av men vad finns det när man vill ha det bästa .

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    men vad finns det när man vill ha det bästa .
    Definiera "BÄSTA"

Du kommer att få 100-tals olika svar. alla med rekommendationen "det bästa" spöt".

Men du kan ju göra det enkelt för dig, köp det dyraste du kan hitta, vad kan vara bättre än det?

Kan inte låta bli att undra lite hur svaren skulle bli om du i stället frågade efter "den bästa kvinnan"

Click image for larger version

Name:	400px-Namibie_Himba_0720a.jpg
Views:	1
Size:	56,8 KB
ID:	1771288
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ett annat St Croix Legend. (jag skojar)

Det finns många spötillverkare i världen som kan leverera rätt bra spön för just fiske med tunga beten. Man väljer det man tycker är bäst. De finns i nästan alla prisklasser och såklart vissa bättre än andra.

Jag anser att om man fiskar med lätta beten, då känns skillnaderna i kvalité ganska tydligt, något som jag kan inte "känna" när jag fiskar med större beten. Detta kan vara en anledning till att jag har kört med samma jerkspön i 5 år nu. Det är värt att nämnda att det är skillnad med att titta på ett spö i butiken och fiska med det.

Häls //T

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Definiera "BÄSTA"

Du kommer att få 100-tals olika svar. alla med rekommendationen "det bästa" spöt".

Men du kan ju göra det enkelt för dig, köp det dyraste du kan hitta, vad kan vara bättre än det?

Kan inte låta bli att undra lite hur svaren skulle bli om du i stället frågade efter "den bästa kvinnan"

[ATTACH=CONFIG]62364[/ATTACH]
        För mig är det bästa när man har byggt något efter det bästa/finaste som finns på marknaden . Och då faller spön som exempel BFT bort , vilket annars är spön jag gillar .
        Senast ändrad av Cosmoz 08; 2013-12-19, 13:50.

Kommentera

Har för mig att jag läst om att CTS spinnspön även ska finnas i en kraftigare gäddvariant? Dyra är de i alla fall, och gissningsvis också hyfsat bra.

Kommentera

För mig är det bästa när man har byggt något efter det bästa som finns på marknaden . Och då faller spön som exempel BFT bort , vilket annars är spön jag gillar .
            OK då innebär "bästa". Påkostade lamineringar. Exklusiva konstruktioner. Och byggda enligt senaste tekniken, High tech material och tillverkningsmetoder.

Då har i alla fall jag inga tipps. Vet att det finns nått exklusivt Engelskt märke. Ska bli spännande att följa vad som dyker upp.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ska köpa mig ett eller 2 nya spön i vinter & jag vill ha ett grymt spö .
              I första hand är det ett spö för tailbeten från 60 gram upp till 120 & eventuellt en jerk pinne .

Kollar på St:Croix legden & det är jätte fina spön , men jag tycker inte dom sitter perfekt i handen .
              Hade det varit längre bakhandtag & inte så tjocka handtag hade jag köpt ett eller 2 direkt .

Bra & fina spön finns det massor av men vad finns det när man vill ha det bästa .
              Det bästa spöt Du kan få är ju självklart ett handbyggt spö, tillverkat helt efter dina behov och önskemål.

Kommentera

Jadu. Inte lätt. Slipa ner korken & förlängà bakhandtaget på ett St Croix Legend kanske kan vara ett alternativ? Vill man inte mecka själv kan man ju leja bort det så har du ett spö som sannolikt är både svindyrt & riktigt bra...

Lite OT: Nån som provat Lawson Pikewallis 8,3? Har knappt hört nånting om det spöt...

Kommentera

utrustning handlar ju mycket om tycke och smak i slutändan så frågeställningen är svårbesvarad oavsett vad det gäller. men om du inte gillar st croix så kan du ju kolla på G loomis tex som också gör väldigt fina spön har jag hört...
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Det finns ju spön som får spön ur St Croix Legend att kännas snikiga. Tycker att det räcker med att hålla ett japanspö för hälften eller en tredjedel av dom pengarna för att man skall bli både fnysig och fnissig av deras "Best rods on Earth".

Om man har pengar och verkligen vill skämma bort sig skulle jag nog för ändamålen ta ett http://www.megabass.co.jp/site/products/a7006x/ och ett http://www.megabass.co.jp/site/products/f10-76xbj/ Har själv varit sugen på ett Super Red Demon lite för länge för att det skall bli uthärdligt. Risken finns att man är tvungen att krossa spargrisen i vinter så man har något att leka med till våren. Sedan är det bara att se över drulleförsäkringsskyddet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 235 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13