Bästa spö tillverkaren för gädd fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa spö tillverkaren för gädd fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Åk in på Lundgrens och känn på LF/RST The Ripper. 6,9 fot upp till 180 gram. det är ett riktigt grymt spö. och då jämför jag det med mitt eget St croix legende "THE JERK".

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      Åk in på Lundgrens och känn på LF/RST The Ripper. 6,9 fot upp till 180 gram. det är ett riktigt grymt spö. och då jämför jag det med mitt eget St croix legende "THE JERK".
      Håller med om att klingorna på deras spön är grymma. Dessvärre håller varken hantverket eller övriga komponenter riktigt samma klass. Hade dom lite bättre rullfästen och snyggare och rakar lindningar hade man ju inte behövt mycket mer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Ska köpa mig ett eller 2 nya spön i vinter & jag vill ha ett grymt spö .
        I första hand är det ett spö för tailbeten från 60 gram upp till 120 & eventuellt en jerk pinne .

Kollar på St:Croix legden & det är jätte fina spön , men jag tycker inte dom sitter perfekt i handen .
        Hade det varit längre bakhandtag & inte så tjocka handtag hade jag köpt ett eller 2 direkt .

Vad finns det fler för alternativ i KLASS med St Croix Legend .

Bra & fina spön finns det massor av men vad finns det när man vill ha det bästa .
        Hej Esko L.;

Du bor ju i Stockholm och då rekommenderar jag butikerna Sportfiskeboden i Täby, Mikael Boettge (flerfaldig världsmästare i Casting) och Lundgrens Fiskredskapsfabrik, Storkyrkobrinken 12 i Gamla Stan, P.A. Högberg. Båda herrarna letar fram drömspön till dig som både passar din personlighet, din plånbok och ditt fiske...

God Jul & Gott Nytt År...
        önskar ... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_06.htm ...

Kommentera

Hur är med komponenter på ett st croix legend , bansmorksan? Är det inget att ha heller?

Om jag ska spendera 87 000 JPY på ett spö, då ska spöt vara byggt av diamanter och då kan min fru lika gärna ha det istället Det jag tror är att folk pröjsar en del pengar bara för att Yuki Itö har "välsignad" komponenterna.

//T
          Senast ändrad av tonyex; 2013-12-19, 19:48.

Kommentera

Trist att vi inte kom in på detta igår då kunde du klämt lite på mitt nya tail/gummispö

Satt lite i samma sits som dig, kände väl iofs inte att jag letade efter bästastebäst men ville testa något nytt.
            Läste mångt och mycket på nätet och hittade ett spö som folk jämför med st croix och TI fast 2-delat under 8 fot, hade väl hört namnet innan men inte tänkt mer på det.

Beställde iallafall ett till gummi och tailfisket och det kom hem förra veckan. Blev sjukt positivt överraskad av spöt då prislappen är galet blygsam. Lätt, snyggt, ligger grymt i handen med inte för tjockt handtag.
            Tyvärr lite av det jänkekorta bakhandtaget, funderar på att testa till våren om jag kommer in i det, annars blir det nog förlängning.

Ett Reaction strike pikemaster 7'6a 1 1/4-7oz

Mvh Matte

Kommentera

Det jag har svårt att förstå är hur spötillverkarna kan sätta dit ett snikrullfäste när ett helt ok bara kostar 5-6dollar...ut till kund!

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Hur är med komponenter på ett st croix legend , bansmorksan? Är det inget att ha heller?

Om jag ska spendera 87 000 JPY på ett spö, då ska spöt vara byggt av diamanter och då kan min fru lika gärna ha det istället Det jag tror är att folk pröjsar en del pengar bara för att Yuki Itö har "välsignad" komponenterna.

//T
                Ja du, vad svara man på det?
                Mitt Legend Tournament har Fuji TCS-fäste och rostfria Fuji SIC-ringar (modell K tror jag). På mitt Graphite Leader Bosco sitter samma ringar och ett Fuji ACS-fäste. Alltså dyrare komponenter. Korken är likvärdig, liksom kvalitén på lindningarna. Prisskillnad? Ca 2000kr.

Ito kombinerar grym teknik med grym estetik och visst får man betala för namnet! Men om du någon gång får hålla i någon megabasspryl kanske du förstår tjusningen!

Kommentera

Jag förlängde min Top'n Tail- och det blev det andra bästa för mitt sätt att fiska.
                  Det bästa skulle varit att köpa klingan och låter någon spöbyggare tar hand om resten efter mina önskemål.
                  Rätt längd på handtaget från början, Fuji PPS reelseat, böjd yx- handtag som Edge jerkspöt...
                  Angående engelska ädelspön: Harrison blanks har bra rykte, samt Century Armalite som mina malspön.
                  Senast ändrad av Utter; 2013-12-19, 21:03.

Kommentera

Ja! Satsa på något custombyggt! Låt en bra byggare plocka ihop något och sätta ditt namn på. Kostar inte så blodigt mycket mer än ett legend tournament ju.

Kommentera

Nu börjar det likna något ;-)
                      Ska ge PA & Micke en chans att visa något spännande.
                      St Croix Long Ranger är annars det spöt som känns mest intressanta, men då vill jag flytta fram rullfästet och slipa ned handtaget.
                      Japanska spön har jag inte tänkt på men länkarna ovan såg intressanta ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 243 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13