Ge mig bra skäl att inte skaffa ett Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ge mig bra skäl att inte skaffa ett Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av DreamCatchFishing Visa inlägg
    Vart fiskar du? Tycker gäddfisket i Umeå varit svårt i år.
    Mitt gäddfiske har i år framförallt skett i Tavelsjön, Täfteå(småbåtshamnen vid åmynningen)och några turer i Nydalasjön.

    Tavelsjön ger i vanliga fall rätt många(märk väl att "många" för mig kan vara 5 gäddor på ett pass :/ ) men inte särskilt stora gäddor, har själv aldrig fått nån över 3,5-4kg där. Åker främst dit för abborre men om abborrfisket är trögt så åker gäddbetena fram. Och vetskapen om att en på över 16 pannor togs där i september 2011 gör ju att hoppet om att nån gång få en 10+ där lever. Kommer nog ge sjön några turer i höst, har hittat ett ställe som kan tänkas vara som gjort för att fiska gädda med grundgående beten ovanför växtlighet på relativt grunt vatten.

    Täfteå har gett mig ett årsbästa på 6,5kg, hörde om nån som fick en kring 8 i våras. Har framförallt fiskat där under maj och juni med bottenmetad fryst fisk. Maj var rätt trögt pga den utdragna gäddleken, även om en och annan ville hugga. 4kg+ gäddor är rent generellt rätt vanliga i Täfteå. Kommer för övrigt bli en del bottenmete efter gädda där i höst.

    Nydalasjön har det inte blivit så många turer i än så länge i år, men jag har nyligen löst medlemskap i Blåknuten inklusive "båtkort"(ger möjligen att låna klubbens båtar)framförallt för att kunna göra kortare pass i höst när heldagsfiske inte funkar(jobbar på sjukhuset, så då är det perfekt att ta tre timmars morgonturer när jag har kvällsskift). De turer jag gjort där har inte varit mycket att hurra för, varken gällande gädda eller abborre. Undantaget är en morgon förra veckan då en på 5,8kg följt av en på 5,5kg behagade hugga, vilket i min bok är att betrakta som bra gäddfiske för nydalasjön. Mitt pb på gädda(7,3)är från Nydalasjön, togs förra året, sen högg en till 7,3:a nån vecka senare. En kompis lyckades få en på 7,3 och en på strax under 9 en kväll i augusti ifjol, så det simmar uppenbarligen en och annan hygglig gädda där bland alla snipor.
    All you need is Lubb.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
    2 305 svar
    262 884 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg JontaK
    av JontaK
     
    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
    858 svar
    139 453 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg gaddivar  
    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
    1 031 svar
    193 750 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
    7 svar
    2 144 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg billion
    av billion
     
    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
    79 svar
    12 322 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Torekrok  
    Arbetar...
    X