Ge mig bra skäl att inte skaffa ett Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ge mig bra skäl att inte skaffa ett Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ge mig bra skäl att inte skaffa ett Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram

    Ska börja köra det tunga gäddfisket med multiutrustning framöver och tog nyss hem en Shimano Cardiff 301A med påspolad lina för 815:- inklusive frakt på Tradera. Frågan är bara vilket spö som ska få gifta sig med rullen.

    Är ute efter nåt på 8-9 fot(nån cm över eller under är inte hela världen)som funkar riktigt bra till att kasta gummi, tailar och wobblers(det är med andra ord inget jerkspö jag är ute efter)mellan 80-120 gram(lättare beten får nåt av mina haspelkit ta hand om), men som funkar helt ok att kasta upp till c:a 150 gram med.

    Svartzonker Signature Spin 8,6 40-140gram lutar det åt för närvarande, men jag tänkte höra om det finns andra alternativ i ungefär samma prisklass(max 1500:-)som kan tänkas uppfylla mina önskemål lika bra eller bättre. Kan Svartzonker spöt tänkas uppfylla mina önskemål?

    Den som vill får också tolka detta som en inbjudan till försäljning av den typ av spö jag är ute efter
    All you need is Lubb.

  • #2
    Kolla på lf chopper -120g. Har provfiskat ett sånt o tyckte de va jäkligt härligt spö till lite blandade beten. Tror de ligger strax över 1000 lappen nu.

    Fast kanske för låg kastvikt om du vill kasta tyngre prylar.
    Senast ändrad av jimmy85; 2015-07-28, 23:30.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

    Kommentera


    • #3
      Jag har ett BFT Roots 7'9" till salu som skulle fungera alldeles utmärkt till de betesvikterna, kastar fint från ca. 40g och uppåt. Har inte kastat mer än 135g själv men det känns som att det finns kraft kvar i alla fall. Det är klassat till 170g men jag har inte provat då jag inte äger nåt tyngre än 135. Släng ett PM om det är intressant eller kolla min säljes-tråd för mer info/bilder.
      Senast ändrad av dr00l; 2015-07-29, 00:44.

      Kommentera


      • #4
        Kan rekommendera Savagear MPP 9' -180g.... Har slängt allt mellan 30 och 140g med det. Grym ryggrad, följsam aktion men något framtungt

        Kommentera


        • #5
          Hade hellre köpt mig ett daiwa lexa 9ft >150gram med ringar (stylat procaster). Då det känns som det har högre kvalitet än abus spö.

          Kommentera


          • #6
            Intressanta specifikationer och synnerligen intressant prislapp. Nån som har personliga erfarenheter som kan säga bu eller bä? Hur står det sig i jämförelse med spön för några hundralappar till?

            Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
            Hade hellre köpt mig ett daiwa lexa 9ft >150gram med ringar (stylat procaster). Då det känns som det har högre kvalitet än abus spö.
            All you need is Lubb.

            Kommentera


            • #7
              Volatile pike 8" 50 - 200g är betydligt skönare enligt mig

              Kommentera


              • #8
                En liten uppmaning. Det är onekligen så att det som skrivs i denna tråd kan ha inverkan på vilket spö som jag(och kanske även andra)köper. Och för en som jag, en allroundfiskare med undersköterskelön, är ett spinnspö för tungt gäddfiske inte en obetydlig utgift, även för de i lägre prisklasser. Därför vill jag be folk att vara "detaljerade" när de hissar eller dissar ett spö. Är det personliga erfarenheter? Är det nåt du hört från nån du känner? Är det nåt du läst som snabbast i en forumtråd osv.

                När du skriftligen jämför olika spön är det ytterst intressant för mig att veta vilka erfarenheter du har av spöna. Och, återigen, detaljer är av största intresse, eftersom djävulen som bekant sitter i just detaljerna. Sen förstår jag att det är svårt att rent objektivt beskriva ett spö, eftersom det till viss del kan vara en fråga om personliga preferenser.
                All you need is Lubb.

                Kommentera


                • #9
                  Vad gillar du för sorts spön? Toppiga/styvare eller mjukare med djupare aktion? Långa bakhandtag eller kortare?

                  Finns en del att tänka på vad som faller en i smaken.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har ett sånt SZ spö du är intresserad av och jag är inte nöjd med mitt, spödelarna går isär och man måste skruva åt rullfästet hela tiden, och det är mycke irriterande. Sen tycker jag att det känns svampigt oxå. Mvh

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 615 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 389 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 540 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 299 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X