Ny multirulle för abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle för abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Dash Visa inlägg
    ... Han menar nog att han hellre håller handlarna i Sverige vid liv än att skicka pengarna över landsgränsen....
    Import som import och pengarna måste ändå byta ägare ... överskottet kan gå till välgörenhetsändamål istället.

    Det jag menar är att det finns förmodligen andra fiskeprylar som handlarna gör större vinster på.

    //T
    Senast ändrad av tonyex; 2016-02-01, 22:56.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Import som import och pengarna måste ändå byta ägare ... överskottet kan gå till välgörenhetsändamål istället. //T
      Och snart så har vi inga svenska handlare kvar i detta land eller generalagenter med lagerpersonal som sysselsätter fraktbolag som handlar fordon som betalar bränsle och skatt för att få köra på svenska vägar som ska underhållas så att du kan ta din bil till din lokala pöl.

      Jag kan dra det hur långt som helst. Handla på hemmaplan eller inom landsgränsen om du vill ha nån kvar som kan bidra till samhällets alla komponenter.

      Sorry för OT.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Dash Visa inlägg
        Och snart så har vi inga svenska handlare kvar i detta land eller generalagenter med lagerpersonal som sysselsätter fraktbolag som handlar fordon som betalar bränsle och skatt för att få köra på svenska vägar som ska underhållas så att du kan ta din bil till din lokala pöl.

        Jag kan dra det hur långt som helst. Handla på hemmaplan eller inom landsgränsen om du vill ha nån kvar som kan bidra till samhällets alla komponenter.

        Sorry för OT.
        Hur kommenterar du nästa rad i mitt inlägg då? //T

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Hur kommenterar du nästa rad i mitt inlägg då? //T
          Så alla som drabbas räddas av välgörenhet istället?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Dash Visa inlägg
            Så alla som drabbas räddas av välgörenhet istället?
            Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Import som import och pengarna måste ändå byta ägare ... överskottet kan gå till välgörenhetsändamål istället.

            Det jag menar är att det finns förmodligen andra fiskeprylar som handlarna gör större vinster på.

            //T
            Kommentera gärna!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Kommentera gärna!
              Sorry den missade jag.

              Det är så sant som du skriver där, har inget att invända mot det. Vissa produkter inbringar högre marginal och andra lägre. Ett tuff balans i dagens konsumtionssamhälle där alla jagar pris istället för lyfta blicken och se hela bilden.

              Nu vill jag inte skräpa ner tråden mer.

              Sorry för all OT.

              Mvh

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                ska satsa lite mer på aborre i år å tänkte skaffa mig ett najs set.
                har i dagsläget ett 7fot shimano beastmaster 7-21 och en shimano technium 1000. funkar väll men vill köra multi.

                så, spöt blir väll ett shimano crucial bass, eller liknande.

                men rulle då är jag lite kluven över. kikat på abu mgx som jag vet funkar till detta fisket.

                eller ska jag slanta upp lite mer å köra på en daiwa zillion? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...llion-tws.html

                eller finns det nån annan bra rulle jag borde satsa på?

                jaja detta ämne har avhandlats många gånger.
                Hej.
                Jag överväger att sälja min Shimano Chronarch 101D7 med Hedgehog keramik lager samt original lager. Grym rulle men tyvärr fiskas den för lite med samt att behöver lite pengar till andra grejor hmmm surt men men.

                Kommentera


                • #18
                  det lutar åt en zillion faktiskt.
                  någon vänlig själ som kan förklara hur T-wing systemet fungerar.
                  och gärna övrigt om daiwas LP rullar, tillförlitlighet osv.

                  oh ja, det jag mena var att jag mer än gärna stöder svenska handlare och framför allt söder sportfiske som alltid har varit helt suveräna att ha med å göra.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                    det lutar åt en zillion faktiskt.
                    någon vänlig själ som kan förklara hur T-wing systemet fungerar.
                    och gärna övrigt om daiwas LP rullar, tillförlitlighet osv.
                    TWS är ett mycket trevligt system. Linspridaren har två lägen, ett uppfällt och ett nedfällt.
                    När du frikopplar spolen så fälls linspridaren upp och i.o.m det så får du ett mycket bredare utlopp för linan att löpa.
                    Detta gör att det blir inte lika tvära skär för linan vid utkast som i en rulle utan TWS.
                    Om t.ex. linspridaren är längst till vänster vid utkast så går det ju bra så länge linan tas av från vänstra sidan av spolen, men så fort linan börjar tas från högra sidan utav spolen så blir det en väldigt snäv vinkel och det i sin tur kan stoppa upp farten som linan löper ut och resultera i kortare kast.

                    När du sen låser spolen igen så fälls linspridaren ner igen och då löper linan via ett mycket smalare inlopp och på det sättet så läggs linan upp fint på spolen igen.

                    Ang. tillförlitlighet så kan jag inte säga allt för mycket. Jag har haft min Daiwa rulle i ett år nu, inget strul.
                    Dock så har jag inte haft någon rulle som har strulat speciellt mycket på den korta intervallen.
                    Daiwa rullarna har magnetiska bromsar. Dom fungerar bra och gör sin grej. Jag kan inte påstå att jag tycker att det är bättre eller sämre än konkurrenternas bromssystem.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                      det lutar åt en zillion faktiskt.
                      någon vänlig själ som kan förklara hur T-wing systemet fungerar.
                      och gärna övrigt om daiwas LP rullar, tillförlitlighet osv.

                      oh ja, det jag mena var att jag mer än gärna stöder svenska handlare och framför allt söder sportfiske som alltid har varit helt suveräna att ha med å göra.
                      Den här videon på dock på nya zillion visar hur twing funkar
                      https://www.youtube.com/watch?v=NW82zFwyQf4

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X