Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Såg nu att Svartzonker släpper ett 9 fots "Heavy Duty"-spö med kastvikt upp till 16oz. Rekomenderat pris 999:-, kan nog vara ett bra alternativ för mig och kommer bli ett av de spön jag kommer syna i sömmarna under sportfiskemässan.

    Kommentera


    • Musky spöt har redan disskuterats i en annnan SZ tråd vi är fler som är lite förväntansfulla.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
        Såg nu att Svartzonker släpper ett 9 fots "Heavy Duty"-spö med kastvikt upp till 16oz. Rekomenderat pris 999:-, kan nog vara ett bra alternativ för mig och kommer bli ett av de spön jag kommer syna i sömmarna under sportfiskemässan.
        Är de det spöt som ska ha en kastvikt på 450g?

        Kommentera


        • Stämmer. Till muskiefisket? Känns Overkill även för bulldawgs etc

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Stämmer. Till muskiefisket? Känns Overkill även för bulldawgs etc
            Ja, verkligen! Men finns säkert lite hemmasnidare som har monsterbeten därute .

            Kommentera


            • Det finns ju bulldawgs som väger upp till 900 gram. (kanske mer?) Zonkers spö är väl gjort för vanliga magnum pounders som väger just 16 oz och är ett väldigt vanligt bete för muskie. Dom gillar stora beten där borta

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                Njae tycker det blir för många olika variabler inte alla vet hur alla rullar ser ut och så kan man man som jag gjort skriva in att spöt har palming grip. Jag har lagt upp en bild på skillnaden så att man visuellt förstår det lite bättre då det inte är någon jätte skillnad.

                Jag mäter som ajoan, trodde jag hade uppgivit hur jag tänkt där men tydligen inte.
                Bara ett förslag som sagt, sa ju själv att det är ganska bra referensmätpunkter. Palming grip har jag bara sett på bild, hamnar triggern marginellt bakåt då, dvs 1-2 cm jämfört en vanlig trigger eller?

                Kommentera


                • Precis har du sett spöna för 2pounder dawgs hell yeah!

                  Jänkarna kastar inte efter kast vikt alltid utan vad spöt faktisk är gjort för därav konstiga klassningar på en del spön och man maxar inte som vi. skulle inte tro att 16oz är den bekväma klassningen troligen mer åt mag dawgs och dubbla 13 men vem vet kanske är ett pounder spö.
                  Senast ändrad av Monkey; 2017-02-15, 16:05.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Bara ett förslag som sagt, sa ju själv att det är ganska bra referensmätpunkter. Palming grip har jag bara sett på bild, hamnar triggern marginellt bakåt då, dvs 1-2 cm jämfört en vanlig trigger eller?
                    Jag lade in en bild i första posten för några veckor sedan. Så man kolla in den och få en uppfattning om hur det ser ut. Vill du ha mer mått/bilder fixar jag det.

                    /Apan
                    Senast ändrad av Monkey; 2017-02-17, 06:01. Anledning: mer

                    Kommentera


                    • Har en Amb C3 som jag för flera år sedan använda flitigt till jerkbaitfisket. Jag har två lådor fulla med flytande och sjunkande jerkbaits men ser inte längre någon charm att stå med ett kort spö för att fiska gädda. Vill få ett så allround spö som möjligt som passar rullen väl. Funderade på ett 40-80 grams men eftersom jag har en hel drös med beter ( buster jerk, big bandit , sliders ) så vill jag gärna ta vara på de.

                      https://www.dogger.se/sv/utforsaljni...t-7-6?___SID=U

                      Detta har jag tittat på. Upp till 1000 riksdaler!. För så ofta kastar jag inte efter gädda.

                      Edit: Även hittat detta. Ska tilläggas att jag oftast fiskar från land. https://www.dogger.se/sv/svartzonker...n=fb-dpa-mobil
                      Senast ändrad av Zolwikus; 2017-02-24, 12:01.
                      http://aspecimen.blogg.se/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 933 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 891 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 083 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X