Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg
    När jag vill dänga de riktigt tunga gimmina och wobblerna plockar jag fram mitt Daiwa tournament 8,1 fotare! Snabbt kraftig klinga, men jag klagar ej! Det är skönt!!
    Vad är riktigt tungt? Jag själv kastar sällan mer än 180 gram.

    Jag menar inte att vara dryg, bara nyfiken.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

    Kommentera


    • Nu finns det redan ett mkt bra test av Bobbo på Eastfield Ballista 9,2 fot & jag kan bara hålla med om allt han skrev .

      Köpte spöt under blackfriday men har inte hunnit testat tills nu , bara torr vifta med det i butiken så känner man att det här spöt är ett riktigt bra spö .
      Men blev ändå positivt överraskad hur den var att kasta med , provade lite olika beten allt från McRubber JR , Westin Swim & upp till Big Mc Rubber funka hur bra som helst , kastar både lättare & tyngre beten utan problem .
      Det som överraskade mig mest var nog hur känsligt spöt var , gången på betena kändes väldigt tydligt .
      Det andra som jag överraskade mig var hur snabbt & styvt spöt var men utan på något sätt kännas påkig .
      Kastlängderna vågade jag aldrig testa fullt ut , men det finns massor med pulver i spöt för låååååånga kast .

      Ett grymt spö som jag verkligen ser framemot att få drilla fisk både gädda & musky .

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Nu finns det redan ett mkt bra test av Bobbo på Eastfield Ballista 9,2 fot & jag kan bara hålla med om allt han skrev .

        Köpte spöt under blackfriday men har inte hunnit testat tills nu , bara torr vifta med det i butiken så känner man att det här spöt är ett riktigt bra spö .
        Men blev ändå positivt överraskad hur den var att kasta med , provade lite olika beten allt från McRubber JR , Westin Swim & upp till Big Mc Rubber funka hur bra som helst , kastar både lättare & tyngre beten utan problem .
        Det som överraskade mig mest var nog hur känsligt spöt var , gången på betena kändes väldigt tydligt .
        Det andra som jag överraskade mig var hur snabbt & styvt spöt var men utan på något sätt kännas påkig .
        Kastlängderna vågade jag aldrig testa fullt ut , men det finns massor med pulver i spöt för låååååånga kast .

        Ett grymt spö som jag verkligen ser framemot att få drilla fisk både gädda & musky .
        Synd att det inte va kortare, 8,7 typ

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Synd att det inte va kortare, 8,7 typ
          9,2 är perfekt för mina ändamål , köpte den först & främst för Musky så man kan göra STORA figure 8 :-)
          Men den kommer säkert bli fantastik bra till våra gäddor

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Nu finns det redan ett mkt bra test av Bobbo på Eastfield Ballista 9,2 fot & jag kan bara hålla med om allt han skrev .

            Köpte spöt under blackfriday men har inte hunnit testat tills nu , bara torr vifta med det i butiken så känner man att det här spöt är ett riktigt bra spö .
            Men blev ändå positivt överraskad hur den var att kasta med , provade lite olika beten allt från McRubber JR , Westin Swim & upp till Big Mc Rubber funka hur bra som helst , kastar både lättare & tyngre beten utan problem .
            Det som överraskade mig mest var nog hur känsligt spöt var , gången på betena kändes väldigt tydligt .
            Det andra som jag överraskade mig var hur snabbt & styvt spöt var men utan på något sätt kännas påkig .
            Kastlängderna vågade jag aldrig testa fullt ut , men det finns massor med pulver i spöt för låååååånga kast .

            Ett grymt spö som jag verkligen ser framemot att få drilla fisk både gädda & musky .
            Bra, låter som om det påminner om våra Shimano Biomaster Select Shad 8'6" (haspel) i aktion och liknande - stämmer det?

            Kommentera


            • Nej biomastern är snabbare än Eastfiels spöt. Ja jag har testat båda men mina åsikter om Ballista spöt är liknande men inte direkt odelat positiva... Skall testa det lite mer innan jag skriver i tråden.

              /Apan

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                9,2 är perfekt för mina ändamål , köpte den först & främst för Musky så man kan göra STORA figure 8 :-)
                Men den kommer säkert bli fantastik bra till våra gäddor
                Av nyfikenhet, vad ska du fiska med för beten när du riktar dig på musky?
                Undrar mest eftersom att det skiljer sig rätt mkt från de flesta muskyspön.

                Är ju också ett sjujävla långt bakhandtag, skulle ha svårt att gå ner i en snabb åtta med det

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                  Av nyfikenhet, vad ska du fiska med för beten när du riktar dig på musky?
                  Undrar mest eftersom att det skiljer sig rätt mkt från de flesta muskyspön.

                  Är ju också ett sjujävla långt bakhandtag, skulle ha svårt att gå ner i en snabb åtta med det
                  Gjorde min första Musky Resa till Lake Of Woods i september , det som funkade bäst för oss var mindre spinnare med dubbla 8or eller enkla blad typ Indiana (fluted) samt crankbeten (Big Game) 6-8 tum .
                  Stora spinnare med magnum 8or eller 10or funka inte alls

                  Håller med att bakhandtaget är inte optimalt för Musky , körde med ett Top N Tail med förlängt bakhandtag & det funka bra men hade velat ha ett längre spö .
                  Efter ett första test tycker jag Ballistan är väldigt lik T.N.T därför tror jag den kan bli riktigt bra , för den kommer ge längden jag saknade .

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Bra, låter som om det påminner om våra Shimano Biomaster Select Shad 8'6" (haspel) i aktion och liknande - stämmer det?
                    Kan inte påstå att dom är lika varandra , har själv biomastern . Tycker ballistan är betydligt snabbare & styvare än Biomastern , det lilla jag har provat Catapult så är dom mer lika varandra .

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                      Gjorde min första Musky Resa till Lake Of Woods i september , det som funkade bäst för oss var mindre spinnare med dubbla 8or eller enkla blad typ Indiana (fluted) samt crankbeten (Big Game) 6-8 tum .
                      Stora spinnare med magnum 8or eller 10or funka inte alls

                      Håller med att bakhandtaget är inte optimalt för Musky , körde med ett Top N Tail med förlängt bakhandtag & det funka bra men hade velat ha ett längre spö .
                      Efter ett första test tycker jag Ballistan är väldigt lik T.N.T därför tror jag den kan bli riktigt bra , för den kommer ge längden jag saknade .
                      Skulle vara kul om vi kunde få en bild på ditt förlängda TNT spö

                      Vet inte om du postat bilden i någon annan tråd men nu med sökfunktionen nere är det svårt att gå igenom alla trådar!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X