Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska du fiska med spädgrisar som livebait?

    Kommentera


    • Hahaha nope men kastar wolfcreek monstershads, de väger 300 gram + så kralliga spön krävs

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tranceman Visa inlägg
        Hahaha nope men kastar wolfcreek monstershads, de väger 300 gram + så kralliga spön krävs
        Jag har provat 12 oz o 6 oz spöt i nya compre serien och tycker dom är trevliga, dom är lite rappare då de gamla compre var något sladdriga när man skakade dom, lite svårt att beskriva kanske. Dock tror jag nya är lite framtyngre, fortfarande mest prisvärda spöt för oss som gillar att fiska med större beten. Klassningen stämmer bra, har fiskat Ulm Gigabite med riggning på runt 300 gram och det känns som lagom belastning, pounders skulle spöt inte palla.

        Kommentera


        • Har testat BFT Roots G2 Multi Pike -170g i en 20-30h nu och är jättenöjd med spöt.
          Men nu funderar jag på att byta ner mig till en Roots Bayonet -120g eller Tailgunner -80 eftersom jag inte kastar med beten över 100g. Är det någon som testat dessa två här som kan berätta om hur bekväma spöna är vid sin klassning och ifall som skiljer sig åt i aktion.

          Kommentera


          • Någon som har testat BFT Roots G2 Pike Finesse och kan komma med ett utlåtande? Jag kör till 90 % bara med jiggar plus skalle på ca 30-50 g och har hört att spöet funkar fint till gummi runt den vikten.
            Har även lite funderingar på Daiwa Lexa Downsizer - Swedish Edition. Någon som har det och kan säga vad dom tycker?

            Kommentera


            • Har nu varit ute och testat mitt Daiwa Prorex XR 40-80 g och måste säga att jag är väldigt nöjd. Testat kasta med drag mellan 15 - 70 g än så länge och jag tycker det funkar ganska bra, men bäst kast får jag just nu då dragen ligger på 30 g och uppåt. Lyckats dra in mina två första gäddor och spöt känns jävligt stabilt när man står där och kämpar.

              Kommentera


              • Bumpar @LaserBlast fråga.
                Tänkte skaffa mig ett Roots G2 pike finesse, någon som testat det?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inlägg
                  Bumpar @LaserBlast fråga.
                  Tänkte skaffa mig ett Roots G2 pike finesse, någon som testat det?
                  Har ej själv testat den, men Robban har en video från förra året då han fiskar med den: https://www.youtube.com/watch?v=Cq4s8Igwy_Q

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inlägg
                    Bumpar @LaserBlast fråga.
                    Tänkte skaffa mig ett Roots G2 pike finesse, någon som testat det?
                    Har ett & det är ett riktigt roligt spö , huggen känns riktigt ordentligt för spöt & kort & styvt .

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                      Har ett & det är ett riktigt roligt spö , huggen känns riktigt ordentligt för spöt & kort & styvt .
                      Men du har tröttnat på det va, å säljer det gärna till mig?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 374 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X