Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg

Jag beställde ett nu, får se hur det känns. Kunde vara värt 100kr retur om det inte verkar bra! Återkommer.
    Kul! Gjorde du rätt i, återkom gärna

Kommentera

• Ursprungligen postat av Chatter Visa inlägg

Kul! Gjorde du rätt i, återkom gärna
      Nu har jag torrviftat i köket. Snyggt spö! Känns välbyggt. Aktionen verkar vara precis det jag letar efter, böjer inte toppen utan mer en jämn böj ner till lite över mitten av spöet. Rullfästet är riktigt trevligt, rullen sitter väldigt bra och triggern är lite flatare än t.ex. vissa Fuji-fäste.

En vanlig liten krokhållare i rätt tunn wire, men dessa är bäst tycker jag, enklast att använda.

Det känns kanske en aning framtungt, balanspunkten hamnar ungefär 7 cm framför rullen (Revo Beast). Jag kan inte minnas att jag provat ett spö som inte dippar framåt, det är kanske vanligt? Var siktar tillverkarna att ha balanspunkten?

Ska provkasta imorgon om jag får tid tänkte jag.

Enligt min våg väger det 255g

Kommentera

• Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg

Nu har jag torrviftat i köket. Snyggt spö! Känns välbyggt. Aktionen verkar vara precis det jag letar efter, böjer inte toppen utan mer en jämn böj ner till lite över mitten av spöet. Rullfästet är riktigt trevligt, rullen sitter väldigt bra och triggern är lite flatare än t.ex. vissa Fuji-fäste.

En vanlig liten krokhållare i rätt tunn wire, men dessa är bäst tycker jag, enklast att använda.

Det känns kanske en aning framtungt, balanspunkten hamnar ungefär 7 cm framför rullen (Revo Beast). Jag kan inte minnas att jag provat ett spö som inte dippar framåt, det är kanske vanligt? Var siktar tillverkarna att ha balanspunkten?

Ska provkasta imorgon om jag får tid tänkte jag.

Enligt min våg väger det 255g
        Tack för info!

Håller med ang. balanspunkten. Speciellt då man brukar köpa lite lätta rullar, även om jag inte upplever det som så stort problem när man väl fiskar kan man undra..

Har du hunnit provkasta?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Chatter Visa inlägg

Tack för info!

Håller med ang. balanspunkten. Speciellt då man brukar köpa lite lätta rullar, även om jag inte upplever det som så stort problem när man väl fiskar kan man undra..

Har du hunnit provkasta?
          Precis, känns kanon med min 5601 JB, lite sämre med Revo beast. Dragit några kast på land, känns bra! Inte alls toppigt som mitt föregående spö.

Kommentera

• Tjena.

Köpte mig ett gäddspö för multirulle. Men när jag fick hem spöt, så saknades en del (tack amazon). Så jag har ett helt nytt spö här hemma men bara botten.
            Det är ett Mitchell Traxx MX3LE (https://www.sklep-mietus.pl/pl/2-ele...t-190m-40-110g)

Jag har ett liknande spö, fast till haspel. (https://www.am-angelsport-onlineshop...H-40-100g-Sale)

Skulle jag kunna använda toppen på det spöt, till botten på detta spöt? eller blir det helt fel med tanke på att jag kör multirulle?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kapten Gunnel Visa inlägg
              Tjena.

Köpte mig ett gäddspö för multirulle. Men när jag fick hem spöt, så saknades en del (tack amazon). Så jag har ett helt nytt spö här hemma men bara botten.
              Det är ett Mitchell Traxx MX3LE (https://www.sklep-mietus.pl/pl/2-ele...t-190m-40-110g)

Jag har ett liknande spö, fast till haspel. (https://www.am-angelsport-onlineshop...H-40-100g-Sale)

Skulle jag kunna använda toppen på det spöt, till botten på detta spöt? eller blir det helt fel med tanke på att jag kör multirulle?

Nej, skicka tillbaka det du fick hem.

Kommentera

• Behöver tips på på spö
                Letar efter ett gäddspö till min gudson snart 12 år, tänker haspel som klarar beten som westin Swim 12cm och pig shad jr

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                  Behöver tips på på spö
                  Letar efter ett gäddspö till min gudson snart 12 år, tänker haspel som klarar beten som westin Swim 12cm och pig shad jr
                  Jag köpte ett SG4 30-70g till min 6-åring. Funkar kanon, inte så långt heller. Köpte det som outletvara för ca 550kr

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                    Behöver tips på på spö
                    Jag köpte ett SG4 30-70g till min 6-åring. Funkar kanon, inte så långt heller. Köpte det som outletvara för ca 550kr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04