Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    Jag har ett Volatile 8 -200gr, rätt skönt, men som stahre påpekar, så är det något som saknas i känslan
    Ja det är ju inte korkhandtag Då kan aldrig känslan bli 100, för min del. Men bra nog ändå =)

    Kommentera


    • Fan va trött jag blir... Volatile 7'9" är restad. De undrar om jag vill ha nåt annat eller häva köpet.
      Jag kollar runt vad de har och hittar ett BFT Raptor Pike 8' <100gr
      Ska vara moderate action. Ser ut att ha ett fungerande frontgrepp.

      Kan det va nåt? Erfarenher please.

      Kommentera


      • Uppdatering. Kurres var supertrevliga att ha att göra med, p g a strulet med att deras lager inte stämde på ett par produkter, bl a Volatile spöt.. så fick jag en kanondeal på det sista BFT Raptor 8' istället och även ett Fladen Vantage 7'6"

        Ska bli jäkligt kul att prova dem båda två.

        Kommentera


        • Spöna har kommit, nu är man bra jäkla sugen på att få testa.

          BFT Raptor 8' parad med en lätt vässad 5501 Pro Rocket. Kommer få kasta mycket Zalt och andra wobbler och lite Jr gummin.
          Fladen Vantage 7'6" parad med en Curado K 201 HG får bli lättjerk combo.

          Kommentera


          • Tror du valde rätt spö till rätt metod, anar att billiga Fladenspöt kan vara toppigare i aktionen?... nog ser det fint ut för ca 500kr, berätta gärna snart hur de kastar och upplevs!

            Kommentera


            • Ett tag sedan jag kikade efter gäddspön men jag klämde och kände på wolfcreeks damn you idag. Blev riktigt imponerad, tyckte allt kändes rätt vid den obligstoriska torrviftningen i butik. Priset var ju en annan sak men det var nästan så jag fick lust att köpa ett trots det. Syftar framför allt på det upp till 170g kastvikt. Gillar att det har palmgrip (tror jag det heter iaf).

              Någon som hunnit köpt o testat på riktigt?

              Skulle kika på roots g2 multi pike, gillade det mesta på det utom rullfästet/grip

              Kommentera


              • Jag köpte detta i höstas och köpte ett till denna vecka. Fruktansvärt skönt spö för dom pengarna. Är nog mitt bästa spököp nånsin.
                Perfekt spö för typ Pigshad JR, busterjerk, och skeddrag.

                https://www.fiskeutrustning-online.s...po-19593p.html

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Tror du valde rätt spö till rätt metod, anar att billiga Fladenspöt kan vara toppigare i aktionen?... nog ser det fint ut för ca 500kr, berätta gärna snart hur de kastar och upplevs!
                  Får förhoppningsvis komma ut och testa på söndag =)

                  Kommentera


                  • Tja hoppar in vettlöst i tråden här men de e dags för nytt spö å ja har siktat in mig på 2 olika nämligen
                    Westin W4 Powercast å Powerlure,någon som testat nån av dem? Haft 2 st W3 me riktigt fin känsla men lyckats knäcka toppen på båda och blir lite orolig att W4 ska lida av samma bräcklighet men hitills har ja blivit riktigt sugen på Powerlure xxh30-110gr då de e 9fot vilket ja föredrar men ingen butik i Skåneland har de inneså har inte kunnat känna på något av dem tacksam för minsta info

                    Kommentera


                    • Ska tilläggas att jag är ute efter ett mjukare spö än de stenhårda å moderna klingorna som förstör känslan å 9 fot är min akilleshäl, ja använder sällan beten över 100 gr å tacksam för andra tips än Westin ifall de erbjuds bra känsla men ändå styrka

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 885 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 074 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X