Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nähä som vanligt på FS så håller sig folk till sina grupperingar eller va man kan kalla de bra anledning att hoppa ur skiten å fokusera på fisket då

    Kommentera


    • Köp ett SG MPP2 -90g.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Caesarsaurus Visa inlägg
        Ska tilläggas att jag är ute efter ett mjukare spö än de stenhårda å moderna klingorna som förstör känslan å 9 fot är min akilleshäl, ja använder sällan beten över 100 gr å tacksam för andra tips än Westin ifall de erbjuds bra känsla men ändå styrka
        Jag hade sagt RST/LF Chopper om det hade funnits kvar hos Lundgrens men de verkar vara slutsålda.
        Mitt favoritspö av de ca 20 st jag äger. Lite tungt jämfört med de nyare spöna men det kompenserar det med att vara mycket välbalanserat, bättre balans och mindre tröttande än mitt 9' Roots trots högre vikt. Robust, kraftfullt och vackert. Oerhört prisvärt som alla RST/LF.

        Kommentera


        • Detta kanske var en bättre tråd?
          Jag ska ha spö till flötestrollning, bla gädda, kan dessa funka som budget?
          https://karpfiskebutiken.se/index.ph...roduct_id=4927

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Caesarsaurus Visa inlägg
            Nähä som vanligt på FS så håller sig folk till sina grupperingar eller va man kan kalla de bra anledning att hoppa ur skiten å fokusera på fisket då
            Orättvist och onödigt att dissa FS och dess läsare efter bara 5 dar... grupperingar på FS?? Kan ju vara så att de som har ett så pass dyrt spö som just "ditt" Powerlure 9' inte är så många här på FS att de sitter å väntar vid skärmen... men hoppa om du vill.

            Men du är långt från den mest otålige, darkduck, nej förlåt Laxen2 blev lite sur eller otålig när hans inlägg legat läst men obesvarat i bara några timmar...

            Nästan symboliskt blev det nu medan jag skrev skrev detta och hörde barnskrik från TV:n - ett tecken i tiden?
            Senast ändrad av anteman; 2019-04-07, 19:32.

            Kommentera


            • Kanske som Anteman skriver eller att långa långsamma spön inte är speciellt populära därav utbudet på spön och intresset på FS?

              Shimano beastmaster ex finns i 270xh variant och dem är kända för att vara ”långsamma”. Kan vara värt att kolla upp?

              /Fast’’N’’Heavy Apan

              Edit+Ps. inte ännu känt eller fiskat ett Westin/Edge spö som känns prisvärt över 2k (W8 har jag dock ej testat)
              Senast ändrad av Monkey; 2019-04-07, 23:50.

              Kommentera


              • Oj det var inte min mening att dissa alla på FS å dela in i grupper dock så kan väl även den mest erfarna FS entusiasten erkänna att e man inte me i leken så går de trögt här? men ett dyrt spö? Haha man kan snacka långt å länge om relativa skitspön som black series under 1000 som släpper i fästen mm å nya dyrgripar över 3000:- som kastar 200+ men nämner man något över 8.6fot så blir de kalla handen? Synd att du tog så illa upp anteman men ja har tyvärr upplevt många gånger att om man inte e med i den direkta gräddan här vilket jag definitivt inte är då min tid tyvärr går åt till familjen/ jobb å just nu ett frustrerande utdragen båtrenovering samt att man vill ju fiska oxå,så är det trögt att ens inleda en diskussion om något som inte den generella massan här diskutetar dagligen?
                Jag är inte särskilt aktiv här så kan ju vara ett bidragande problem,men herregud alla på FS kan väl inte bara va intresserade av samma prylar dag ut å dag in ? Någon som läser tråden har nog info om vad man vill veta ex Monkey som ger mig ett tips på Biomastern som min kollega bla har,tyvärr för stelt för min smak men iaf ett försök på att hjälpa,kan ju tillägga att w8 inte känns värt en krona över deras andra spön men bara känt i butik och inte imponerad av den plastiga känslan för ett spö på 4-5 lapp hellre ett St croix alla dagar men de får bli när ungarna flyttat ut å budgeten tillåter såna utsvävningar, basic fråga e ett Powerlure /powercast spö värt å lägga sina pengar på?Vad skulle vara lika bra/ bättre för den prislappen? Å nätack till BFT alla dagar då de inte ens kan göra en hållbar tafs

                Kommentera


                • Förresten Monkey har du då provat ett W4 haspelspö eller menar du att du inte har fiskat me ett eller att de inte e prisvärda helt enkelt?
                  Å tack för tipsen ni andra som inte blev skitnödiga av min dåliga attityd haha

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
                    Köp ett SG MPP2 -90g.
                    Hmm låter intressant har varit överlag nöjd me SG produkter om man bortser från fladdermöss å ormar

                    Kommentera


                    • Tjo

                      Nej jag har fiskat gamla edge serien som blev w4 och de ligger liknande i pris och nja inte dåliga spön men för pengarna vill jag har lite mer.
                      /Apan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X