Går du tillbaks några sidor här gissas det att custom predator och browser bygger på samma klinga ingen koll på det men custom predator -170 är trevliga och skapligt rätt klassade
savage gear bygger trevliga spön -klena ringar på sg2 som barnen kör med annars inget att anmärka på
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft
Collapse
X
-
Daiwa och Savage Gear gör väldigt olika klingor om jag förstått rätt? Att Savage är som du beskriver, och Daiwas rappare med en toppigare aktion?
Hur som helst, tack för input, uppskattas
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Dfishing Visa inläggNågon som är insatt i Savage Gear spön och kan förklara skillnaden på Custom Predator VS Browser V2? Har grov beslutsångest.
Ni får jättegärna dela med er av egna erfarenheter exempelvis vad ni tycker om känslan, balansen, aktionen, om kastvikten stämmer osv.
Custom Predator 8'6" 100g
Browser V2 8'6" 100g
Spinnspö
Tack på förhand.
Specad kastvikt stämmer bra, går att kasta något över den.
Håller Savagegear & Daiwa som favoriter efter St Croix Ledgend & Ledgend Elite
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Någon som är insatt i Savage Gear spön och kan förklara skillnaden på Custom Predator VS Browser V2? Har grov beslutsångest.
Ni får jättegärna dela med er av egna erfarenheter exempelvis vad ni tycker om känslan, balansen, aktionen, om kastvikten stämmer osv.
Custom Predator 8'6" 100g
Browser V2 8'6" 100g
Spinnspö
Tack på förhand.
Lämna en kommentar:
-
Ser mer ut som en repa i lacken. I värsta fall har repan nått ned genom lacken in i klingas fibrer men det är inte säkert och behöver heller inte göra klingan "farligt bräcklig" just där. En spricka torde främst uppstå längsmed klingan, ej tvärs klingan tänker jag.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Ärligt talat, egentligen inte. Särskilt inte på ett spö för renodlat spinnfiske. Är det ett spö som det ska trixas lite mera med så vill jag gärna att det är lätt. Men det kommer till stor del naturligt med en kortare och klenare klinga.
Jag håller med om att matchningen och balansen är viktigare än den faktiska vikten för min del. Mitt SG6 200-600g väger in på stadiga 287 gram, men det upplevs inte som särskilt tungt ens i kombination med en Prorex 400.
Men, nu frågade Jonez specifikt efter lätta spön, och jag vet nog inte om jag skulle stoppa in ett Beast x2 i den kategorin.
Lättare spön = tunnare väggar för att spara gram. Mycket mer känsligt för yttre påverkan.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Tycker ni att vikten spelar någon roll utanför viftningen i butiken? Några gram hit eller dit spelar ingen roll vid praktiskt fiske. Matchningen rulle och spö är viktigare.
Jag håller med om att matchningen och balansen är viktigare än den faktiska vikten för min del. Mitt SG6 200-600g väger in på stadiga 287 gram, men det upplevs inte som särskilt tungt ens i kombination med en Prorex 400.
Men, nu frågade Jonez specifikt efter lätta spön, och jag vet nog inte om jag skulle stoppa in ett Beast x2 i den kategorin.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inläggJag vet inte om jag skulle säga att 247 gram är särskilt lätt. I alla fall inte jämfört med XR Monster som väger in på 187.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Jag vet inte om jag skulle säga att 247 gram är särskilt lätt. I alla fall inte jämfört med XR Monster som väger in på 187.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av BaraalbinHej, letar efter någon kunnig angående denna Buster jerk. Det enda jag vet om den är att det ska vara...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-03-01, 19:50 -
-
av SpringarenJag har fiskat haspel i många år men tänkte prova multirulle till jigg och hårdbeten. Jag köpte en bra...1 Foto
-
2024-08-10, 08:18 -
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
2024-11-09, 20:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|