Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Ingen mer än jag som upplever att kolfiberringarna är onödigt ömtåliga? Haft sönder 3st,genom att ha spöna liggandes mellan tofterna (ena sprack när jag la ner det) och en såm pajjat när jag råkade "lyfta" ett annat spö med ena springer när dom stod bredvid varandra i lodrätt spöhållare
    Så pass!? Bytt en toppögla och en längre ned på ett par av alla de spön jag haft sedan 1977...

    Kommentera


    • Tyvärr inga bilder, ena nytt på garantin det andra lagade jag själv

      Kommentera


      • Mitt AGS samt mina kompisars har hållt ihop. Dock har dom ju bara funnits på marknaden i 2 år, och mitt är faktiskt från i fjol, så har bara använt det typ 200 timmar än så länge. Men väldigt nöjd med mitt, det är sjufotarn spinn till 30 gram. Nå kompisar har 120 grams gäddspöt, samt en kollega har haspelvarianten som hon haft i 2 år, inga av dessa spön har gått sönder... Men vore ju intressant om folk fyllde på med rapporter...

        JontaK tack för bilden, då vet jag att det är min katalog som inte stämmer. När jag fick se spöna i oktober rådde viss osäkerhet om benämning på spöna från min Daiwa-säljare, samt att demospöna förstås var utan lapp. Min katalog (som inte är den färdiga) har alltså fel benämningar. Frågan är dock vad den billigaste serien heter? Heter den S eller heter den något helt annat?

        Vidare ang när butikerna har spöna hemma så tror jag ändå det är rätt få butiker eller ffa butiker söderut som har spöna i lager nu. Uppe hos mig går ju inte isen förrän i maj så jag tar in mina spön i april (ändå en månad innan säsongen är igång). Man måste ju hinna sälja bort lite så man har råd att betala fakturorna. Detta är ett fenomen som stämmer för alla butiker, så ju längre norrut du bor, desto längre får du nog tyvärr vänta på att butiken tar hem grejer... :/
        http://mortasfiske.blogspot.com

        Kommentera


        • Morta Butiken jag besökte har bara X och AGS av årets nyheter tror jag.
          Vore onekligen intressant att fingra lite på billigaste varianten också men det kanske får vänta till Sportfiskemässan.

          Kommentera


          • Ni som gillar prorex XR med HVF kan ju kolla in de nya Lexa serien oxå. Grymt läckra spön i svart design å stenhård japansk foam. https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...lexa-bait.html finns naturligtvis lite över allt detta var bara första bästa länk

            Kommentera


            • Snygga de med helfoam. Brorsan köpte XR Travel 120g i Tyskland. Också den med helfoam. Fantastiskt spö. Delningen känns inte. Helt elektriskt och inte långt från mitt AGS 120g

              Kommentera


              • Söders har fått in en laddning med spön & jag lyfter på hatten för S serien som imponerade .
                Mer spö för pengarna tror jag inte man hittar , klämde på ett 8,6 spö upp till 150gr , fantastiskt lätt & känsligt spö med en lite djupare auktion än ags som jag upplever som mkt toppig & snabb & sen priset 750 kr & att det är med korkhandtag , löjligt bra pris . Ska man klaga på något så är det dom lila detaljerna som jag tycker gör att hela prorex serien blir så ful , varför LILA av alla färger .
                Som sagt grymt spö hade köpt det utan att tveka om det inte vore för dom lila detaljerna

                https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...aitcaster.html

                Kommentera


                • Nu står man i kvalet mellan ett Daiwa Prorex AGS 712 MMLF Baitcast-BS 2pcs 7-32g och ett Gunki Iron-T Chooten 210M/ML 5-18g Casting. Äger det sistnämnda sedan innan och tycker det är sjukt skönt. Skall användas till jigg framför allt och kommer paras ihop med en Steez SV TW. Ska man chansa på att AGS'en är något att ha eller ta ett säkert kort och köpa ett likadant Chooten till? Har Buster kanske någon mer ingående info om just den AGS-varianten?

                  Kommentera


                  • Nej det är ju ett sjuktfint spö, så jag ser det inte som en chansning, vet ingen som inte blivit nöjd!

                    Kommentera


                    • Jag har detta spö till Borre och Gös Daiwa Prorex AGS 712MFB 2 pcs 10-30g

                      Jag är sjukt nöjd, köpte det för bara ett tag sen så bara hunnit med 2 pass innan isen la sig.
                      Tycker det känns som det finns ordentlig ryggrad i spöt och det finns fin känsla i det oxå
                      Har parat ihop detta spö med en Tatula CT 100 och det är en riktigt Nice kombo
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 918 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 271 svar
                      260 059 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      831 svar
                      137 034 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 530 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X