Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Detta kanske är fel ställe att fråga. Men jag är lite nyfiken det nya Air och då främst long distance finesse varianten.
    Det är ju ett dyyyrt spö så då blir det ju intressant att veta om det kommer med någon extra fin garanti, spötub osv.
    Och en kanske konstig jämförelse men det jag har att utgå ifrån. Hur är klingan i jämförelse med Prorex X dropshot?

    En annan jämförelse som kan vara intressant att få veta är Prorex X Dropshow jämfört med Prorex AGS 7,7 5-25.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Okoun Visa inlägg
      Detta kanske är fel ställe att fråga. Men jag är lite nyfiken det nya Air och då främst long distance finesse varianten.
      Det är ju ett dyyyrt spö så då blir det ju intressant att veta om det kommer med någon extra fin garanti, spötub osv.
      Och en kanske konstig jämförelse men det jag har att utgå ifrån. Hur är klingan i jämförelse med Prorex X dropshot?

      En annan jämförelse som kan vara intressant att få veta är Prorex X Dropshow jämfört med Prorex AGS 7,7 5-25.
      Jag får mitt i början av maj är det sagt, kan försöka göra en recension om jag kommer ihåg

      Fantastiskt fina spön!
      http://mortasfiske.blogspot.com

      Kommentera


      • Hej jag har ett ags 692mlfs men har kollat lite på xr 702lfs 7-21g och undrar om den har liknande topp som på ags 692mlfs, alltså en tunn känslig topp "jiggtopp".
        vill helst inte ha sådan topp.

        tänkte också kolla hur xr 802hfs 40-80g passar beten som spinnerbait, wobblers och glidebaits mellan 40-80g.
        tacksam för svar.

        Kommentera


        • Om man vill köpa ett ags för att jigga abborre med multirulle, vilket spö ska man kolla på då?

          Med vänlig hälsning, Andreas.

          Kommentera


          • Någon som fiskat Söders "egna" ags, 9 fot upp till 120 g. De larvar sig som vanligt genom att försöka dölja det faktum att de tagit en lite äldre/billigare HVF-klinga och satt ags-ringar och 3DX på genom att i säljtexten snacka om "mer förlåtande aktion än Daiwas tidigare SVF".

            Dvs detta spö: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...g-casting.html

            Med det sagt blev jag helt kär när jag torrviftade, så det fick följa med hem. Är trött på min prorex 180-påk. Kändes närmast ultimat för mina möss och kastar ledigt 120 g.

            Kommentera


            • Hejsan!

              Skaffade precis ett prorex ags 40-100 och undrar om det ska vara ett glapp mellan mellan spö-delarna som på bilden? Går inte att trycka ihop mer.

              Kommentera


              • Spigot holkar ser ut så inget fel på ditt spö.
                /Apan

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Linsan Visa inlägg
                  Hejsan!

                  Skaffade precis ett prorex ags 40-100 och undrar om det ska vara ett glapp mellan mellan spö-delarna som på bilden? Går inte att trycka ihop mer.

                  ----------------------------------------

                  Hej Linsan;

                  Många av mina gamla Sportexspön har Spigotholkar....
                  Honholken utvidgar sig lite med åren och du ska absolut inte pressa in honholken hårt över spigotpinnen. Tryck bara hondelen lite försiktigt över spigotpinnen tills det tar stopp och du har ett underbart spö som fungerar perfekt de närmaste 20 åren...

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Ps. Det här har vi skrivit flera gånger tidigare om här på Fiskesnack... Ds.

                  Kommentera


                  • Tack så mycket för hjälpen! Får se vad jag tycker om spöt på söndag när jag ska ut och testa.

                    Kommentera


                    • Kanske lite off topic men har någon här koll på om det stämmer att det sitter en hvf-klinga i nya airspöna? Och i såna fall varför?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 619 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X