Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jonnieboy
    replied
    Som jag skrev tidigare i tråden så blev jag förälskad i butiken och kunde helt enkelt inte lämna utan mitt AGS. Jag trodde jag skulle kunna slänga 100g lätt som en plätt vilket visade sig vara lite fel, så med facit i hand kanske det var ett köp som var lite omotiverat.. skulle jag sitta här och vara lite efterklok så skulle jag kört vidare med mitt TD till det lättare fisket och bett en bön varje kväll för att Daiwa-gubbarna fattar att det behövs en 8' -120g i AGS-serien till nästa år. Det hade varit ett perfekt komplement till TD om klassningen skulle vara lika spot on som det är på 40-80.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Så du skulle säga att det är lite som att kasta pärlor åt svin?? Hmmm får se... Om AGS pallar lite mer, kanske det ändå passar bra till vanliga pig o typ MC rubber?

    Lämna en kommentar:


  • jonnieboy
    replied
    Växlade mellan dem i båten i söndags. Skulle säga att de är väldigt lika. AGS har en sweetspot 15-20g över TD och kanske känns något, något lättare men knappt märkbart.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Tror du det blir lite av en dubblet om man slår till?
    Om man säger såhär, vilken är den stora skillnaden?

    Lämna en kommentar:


  • jonnieboy
    replied
    TD är ganska likt Ags 40-80g på många sätt.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Jag blev förälskad i TD bait spöt nu efter första gången så man har ju extremt stora förväntningar på detta.

    Lämna en kommentar:


  • gös ingvar
    replied
    enda e då kanske att det kan vara svårbalanserat me vilken rulle man ska ha.
    jag satte på min 5501 prorocket å torrvifta me här hemma. det kändes inte bra. för hög tyngdpunkt liksom.

    men när ja väl fiskade med det så känndes det skitbra. kan tänka mig att en liten nätt LP gör sig bra på detta spö.
    meeen jag gillar mina runda ambassadeurer. + att en prorocket black edition gör sig jävligt bra på detta spöt utseendemässigt, och funktionsmässigt.

    Lämna en kommentar:


  • gös ingvar
    replied
    gör det. asså du kommer bli så förälskad.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Din jävel nu måste jag köpa ett jag med

    Lämna en kommentar:


  • gös ingvar
    replied
    har nu fiskat mitt prorex ags 40-80g spinnspö i helgen.
    får säga att jag är jävligt kär.

    rappt så in i helvete, perfekt längd. känns så litet och nätt men ändå riktigt kraftfullt. klassningen stämmer bra. tycker sweetspot uppnåddes med en wolfcreek cub som e ca 70g. med min prorocket på så kastar jag typ till månen.

    man kan fiska lite tyngre med det, ca 90g kändes ok men när man kom över det så börja spöt kännas ansträngt.

    mitt tidigare favorit spö va st.croix lt downsizer som är ett ganska så liknande spö, men nu när jag tog tag i det så känndes det som ett kvastskaft.
    känndes liksom billigt, tungt och onödigt klumpigt.

    riktigt fint rullfäste. mitt sätt att hålla så har jag ett finger på rullfästet och det är komfortabelt. handtagen är top notch. gillar verkligen det bakre handtaget som har en riktigt skön form att hålla i. känns verkligen som man ta i utav bara fan med det.
    triggern är riktigt skön med och den exponerade klingar gör att man får mer känsla.

    detta spöt är 7,7 fot men har exakt samma längd från butt till toppögla som mitt stcroix lt lipstick som är 7,9fot.

    väl värt pengarna. du får fan så mycket mer spö för pengarna än om du köper stcroix tycker jag.
    jag är imponerad. blir ett ags -180g och ett 10-30g när ekonomin tillåter.

    jag ger prorex ags 10/10 möjliga + guldstjärna i kanten.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 305 svar
262 909 visningar
0 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 455 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 756 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 144 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 323 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X